|

واسه تمیز کردن چربی پشت گاز عزا گرفتی انقدر چندشن؟ سخت نگیر با این ترفندا کارت راحته

احتمالا برای شما هم پیش اومده که دیوار پشت گاز خونتون از چربی زیاد، به رنگی دیگر دراومده که در این شرایط با این ترفندهای خونگی میشه حلش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا، روزای خونه تکونی نیست که بخوایم سر تا پای خونه رو تمیز کنیم و برق بندازیم. اما برخی از وسایل و یا فضاها هستند که باید هر هفته تمیز بشن و یا شاید هم هر روز! مثلا تو آشپزخونه خیلی چیز ها هست که چنین نظافتی رو نیاز داره چرا که شما هر روز سه وعده درش غذا درست می کنید و خیلی وسایل رو کثیف می کنید. همونطور که هر بار ظرف های بعد از غذا رو میشورید و اجازه نمیدین و به وعده بعدی برسه، باید یکسری از فضاهارو هم نظافت کنید.

مثلا یکی از اساسی ترین فضاها دیوار پشت گاز هستش که بر اثر چسبیدن چربی ها و بخاری که غذا داره و حتی گاهی پاشیدن آب غذا، میتونه خیلی کثیف بشه. اگر روزانه آن را تمیز می کنید که هیچ، اما اگر خیلی وقته که این قسمت رو بیخیالی شدین پس بهتره که برین و نگاهی به اون دیوار و سایر دیوارهای آشپزخونه بی اندازید تا تفاوت رنگ رو متوجه بشید. دیدین؟ وقتش نرسیده که دستی به سر و گوشش بکشید؟! اما این رو  هم بگیم که درکتون می کنیم که سختتون باشه سمتش برید، چرا که دیگه چربیا سفت و غلیظ شدن و از طرفی هم تمیز کردنشون دست فولادی میخواد انقدر که سفتن!

اما نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره با ترفند های همین نظافت آشنا بشیم تا راحت تر به هدفمون برسیم. پس با ما همراه باشید.

1531578_340

سرکه حلال هر مشکلی

جالبه که سرکه برای نظافت و تمیز کردن خیلی جاها و موارد به کار میره و واقعا هم پنجه طلاست! در اینجا نیز از سرکه و آب به میزان دو به یک استفاده کنید و با مخلوط اونها با هم به سراغ لکه های روغن برید.

یک پارچه بردارید و به این ترکیب محلول آغشته کنید. بعد دست به کار شوید و بر روی لکه های چربی به خوبی بکشید تا تمیز و یکدست شوند. سرکه راهی ایده آل برای پاک کردن چربی از دیوار و کابینت های آشپزخونه می باشد.

آب برنج بهش نمیاد ولی کمک رسانه

تنها دیوار پشت گاز نیست که چربی بهش میچسبه و خود گاز خهم به شدت در معرض این شرایط نامناسب هستش که خب میتونید با یک روش مقرون به صرفه این مشکل رو حل کنید. آب برنج رو بر روی اجاق گاز اسپری کنید و کمی صبر داشته باشید تا خشک بشه. 

بعد دستمال بکشید و ببینید که چقدر ساده و راحت چربی ها پاک خواهد شد.

6-simple-tricks-for-cleaning-kitchen-tiles-1024x682

جوش شیرین خوراکیه یا وایتکس؟

چرا این لفظ رو برای جوش شیرین به کار بردیم؟ چون جوش شیرین نیز به مانند سرکه خوراکیه اما در عین حال تمیز کننده بسیاری از سطوح هستش که واقعا حیرت انگیزه. در این روش جوش شیرین رو با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک اسفنج لکه های چربی رو از بین ببرید. 

اگر از این روش به طور منظم استفاده کنید چربی ها به طور کامل پاک خواهند شد.

از مواد شوینده غافل نشید

میدونید که مواد شوینده راه حلی اساسی و قطعی برای از بین بردن کثیفی ها می باشد. اما خب از اونجایی که مواد شیمیایی مضری هستند، باید حتما دستکش به دست باشید تا آسیبی به پوست خود نرسانید.

آب گرم رو با مواد شوینده مخلوط کنید و در حالی که دستکش به دست هستید از این مخلوط برای از بین بردن لکه های چربی استفاده کنید.

Untitled

لیمو و جوش شیرین اسیدی میشن ناجور

ترکیب جوش شیرین و لیمو میتونه یه محلول برنده برای از بین بردن لکه های چربی باشه. چرا که ماده ای اسیدی رو میسازن و میتونن روغن رو پاک کرده و اون قسمت رو به روز اولش برگردونن. پس برای رسیدن به این روش باید جوش شیرین رو با آب لیمو مخلوط کنید و بعد به وسیله دستمال و یا اسفنج بر روی قسمت مورد نظر بزنید.

روغن گیاهی خودش روغنه ولی پاک میکنه

تو همه خونه ها روغن های گیاهی پیدا میشه. اما آیا میدونستید که این روغن ها میتونن لکه های روغن رو هم از بین ببرند؟ بله، دقیقا همین طوریه! این روش رو میشه به عنوان " پاک سازی روغن"  نام برد. برای استفاده از آن باید یک دستمال کاغذی بردارین و یکم روغن گیاهی روی اون قسمت که چرب رو دیوار بریزید. بعد از کمی صبر می بینید که چه تاثیری میذاره و به تمیز کردن لکه چربی به شما کمک میکنه.

Tips-for-Cleaning-grease-stain

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها