|

پیشنهادات بی شرمانه و با شرمانه به فردوسی پور؛ بیان سخنانی که از راز 90 پرده برداشت

shayanews

یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عادل فردوسی پور چهره محبوبی است که سالهای متوالی، پر بیننده ترین برنامه ورزشی را روی آنتن صدا و سیما برده است. محبوبیت عادل در چند وقت اخیر که مصادف با کناره گیری او از برنامه ی نود و به طور کل فعالیت در صدا و سیما بود نیز همچنان پابرجا است.

اما حواشی او هم در خطی موازی با محبوبیتش مدام در حال تکرارهای های پی در پی است. وی در یک پادکست اینترنتی تازگی ها صحبت های جنجالی را مطرح کرده که باز هم بالا آمدن نام او در تیتر روز اخبار را در پی داشته است. عادل فردوسی‌ پور از لذتی که با لطف و محبت مردم دریافت می کند، حرف زده است. وی این لذت را تا حدی در زندگی خودش تاثیرگذار دانسته که بیان داشته تنها عامل انگیزشی او در این سال ها لطفی بوده که مردم به او داشته اند. 

7

تاوانی که عادل فردوسی پور داد تا در ذهن مردم بماند

او همچنین در مورد پیشنهاداتی که در این سال ها دریاف کرده بیان داشت که همواره وعده های اغوا کننده و در عین حال بی شرمانه و با شرمانه ای به او شده است ولی وی به جهت ادای دین به حس لطفی که از جانب مردم دریافت می کند، چشم روی تمام آن وعده ها بسته است. وی ادامه داد وقتی به این حس احترامی که توسط مردم شامل حالش شده فکر می کند، به این باور می رسد که ارزش تمام چیزهایی که در ذهنش قربانی کرده است را دارد.

2

البته او تا حدودی در ارتباط با همین لغت قربانی که در گفت و گویش بیان داشته نیز شفاف سازی نمود و گفت: هیچوقت جوانی نکردم و از جوانی لذت نبردم و این را قربانی کردم تا مسیر خودم را بروم. تنها عامل انگیزنده برای من که خیلی من را نگه داشت همین لطف و محبت مردم بود. واقعا در کنار من بودند و این باعث شد به مسیرم ادامه دهم. هر نوع پیشنهادی که فکر کنید در ۳-۴ سال اخیر که کنار گذاشته شدم بوده است. بازیگری و اجرا و سفیر برند و … . بعضی پیشنهادها را بدون فکر رد کردم. مثلا طرف یک و نیم میلیون دلار می‌دهد و من بدون فکر رد می‌کنم چون برایم واضح است و راحت می‌گذرم. من سعی دارم مثل برنامه نود در جای درست بایستم و از زاویه درست به قضایا نگاه کنم. من همیشه سعی کردم در برنامه ۹۰ جای درست بایستیم و خب بعضی جاها نمی‌شد.

4

به یکباره چه بر سر 90 آمد؟

فردوسی پور در قسمتی از این پادکست در ارتباط با ماجرای برنامه 90 نیز توضیح داد. توضیحی که برای هرکس که او را می شناسد احتمالا در جای خود بسیار قابل توجه و جالب است. وی اظهار داشت در تاریخ شنبه 24 اسفند، دفاعیه دکتری خود را با حال خوب سپری می کند. فردوسی پور در ادامه گفت: مهمان برنامه آخر سال ما مهران مدیری بود و هفته قبل آن هم جشنواره برنامه‌ های سیما بود که داوران آن مدیران رده‌ بالای صداوسیما بودند.

3

یک بخش نظرخواهی مردمی بود و نود با اختلاف زیاد اول شد. بخش رای مدیران رده‌ بالای سازمان هم بین تمام برنامه‌ ها نود را انتخاب کردند و من دو جایزه گرفتم که آنجا یک نطق انتقادی هم داشتم. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه. به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم اینطوری شده است. به من برای برگشتن و گزارش کردن پیشنهاد شد ولی احساس کردم با توجه به اصولم شرایط فراهم نیست.

عادل از معدود کسانی است که می تواند اما نمی رود

همانگونه که از عمق سخنان فردوسی پور نیز پیدا بود، پیشنهادات اغوا کننده برای بسیاری از فعالان سابق رسانه وجود داشته و دارد. اما هر کس بنا بر اولویت بندی ها، شرایط زندگی و باید و نباید ها اصول اخلاقی خودش است که بین ماندن و رفتن انتخاب می کند که کدام راه پیش رویش را رقم بزند. بله عادل فردوسی پور و چند تن دیگر، با این کناره گیری که یا در گرو جبر است یا انتخاب در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. پس اگر همچنان در خاک میهن خویش ایستاده اند، بی شک چنین پایبندی به اصول و باورهای آنها که در عمق جانشان ریشه دوانده، قابل تحسین است.

1

دلمان برای شبکه سه می سوزد

همانگونه که عادل ماند و بسیاری چون مزدک میرزایی رفتند. اگرچه که خلل چندانی نیز به محبوبیت هیچ یک وارد نشد، اما یاد هریک در اذهان عمومی رنگ و لعاب مختص به خودش را گرفت. رفتنی که بر اساس هر چه رقم خورده باشد، با اندک نگاهی به پیشینه فعالیت حرفه ای آن شخص در سال های گذشته، برای مخاطب غم انگیز جلوه خواهد کرد. کما اینکه لازم به ذکر است که ما در جایگاه قضاوت نیستیم. تنها از پنجره مخاطب است که به موضوعات می نگریم.

8

به هر حال از حلقه دوستانه  فردوسی پور، پیمان یوسفی و مزدک میرزایی که تا مدت ها نفرات اول برنامه‌ های ورزشی مخصوصا شبکه سه بودند. عادل و برنامه اش حذف شدند، پیمان یوسفی به شبکه یک رفت و آخرین نفر هم راهی آنسوی مرز‌ها شد.

به همین بهانه می توانید قسمتی از احتمالات دلیل مهاجرت مزدک میرزایی را در ویدئوی زیر ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی