|

باخت بزرگ دموکرات ها در انتخابات 2024 آمریکا چیست؟

«بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که عملکرد تیم انتخاباتی بایدن و حزب دموکرات در رابطه با انتخابات 2024 آمریکا افتضاح بوده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در روزهای اخیر شاهد به اوج رسیدن تنش و درگیری های انتخاباتی در آمریکا بوده ایم. از یک سو عملکرد ضعیف بایدن در جریان مناظره با ترامپ را داشتیم که در قالب آن ضعف های جدی سلامت فکری و فیزیکی رئیس جمهمور فعلی آمریکا آشکار شد و بسیاری را واداشت تا از ضرورت کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های انتخاباتی سخن بگویند. از سوی دیگر، ماجرای ترور نافرجام ترامپ را شاهد بوده ایم که در قالب آن رئیس جمهور سابق آمریکا از یک حادثه تررو جان سالم به در برد و سناریوپردازی های مختلفی با محوریت بانیان احتمالی این ترور مطرح شده و می شود.

با این همه، یکی از نکات مهم و قابل توجه در بحبوحه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا این است که دموکرات ها با یک باخت بسیار مهم و بزرگ رو به رو شده اند و آن مخفی سازی وضعیت وخیم بایدن است. در حقیقت، حزب دموکرات و استراتژیست های ارشد آن این تفکر را داشته اند که می توانند مساله ضعف سلامت فیزیکی و فکری بایدن را لاپوشانی کنند و او را به هر طریق ممکن برای انتخابات 2024 آمریکا اماده کنند. با این حال، روند تحولات میدانی حاکی از این است که این تفکر تا حد زیادی اشتباه بوده و هیچ نسبتی را با واقعیت ها نداشته است.

بایدن

به طور خاص دیوید اکسلرود مشاور سیاسی و انتخاباتی سرشناس دموکرات ها و شخص باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در موضع گیری گفته است که وضعیت به قدری برای بایدن و حزب دموکرات وخیم است که بهتر است رئیس جمهور کنونی آمریکا هر چه سریعتر رقابت های انتخاباتی را کنار بگذارد و شانس حزب دموکرات را به واسطه تداوم حضور خود در رقابت های انتخاباتی تضعیف نکند. به نظر می رسد اگر در ماه های گذشته با توجه به وضعیت نه چندان مساعد سلامتی بایدن، تدبیری اندیشیده می شد و فردی به جای او برای رقابت های انتخاباتی معرفی می گشت، شانس دموکرات ها در انتخابات 2024 آمریکا بالا بود با این حال، آن ها از همین حالا در این رابطه با یک شکست و ناکامی بزرگ رو به رو شده اند.

شکستی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا می تواند صورت حساب های بسیار سنگینی را روی دست حزب دموکرات بگذارد. مساله ای که البته مورد اشاره بسیاری از ناظران و تحلیلگران آمریکایی نیز بوده و در قالب آن از عملکرد ضعیف تیم انتخاباتی بایدن انتقاد شده است. موضوعی که البته چندان هم از دید جمهوریخواهان بد نیست و آن ها بدشان نمی آید که رقیب اصلیشان در جریان انتخابات 2024 آمریکا فردی نظیر جو بایدن باشد. فردی که شکست دادن وی چندان هم کار سختی به نظر نمی رسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها