|

آیا حزب دموکرات به دنبال جایگزینی بایدن است؟

«با توجه به مشکلات سلامتی بایدن، بسیاری معتقدند که حزب دموکرات باید یک جایگزین را برای وی در رقابت های انتخاباتی آمریکا معرفی کند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از برگزاری مناظره اخیر بایدن و ترامپ که به میزبانی شبکه سی ان ان برگزار شده بود، نمی گذرد. مناظره ای که در قالب آن بایدن و ترامپ حملات گسترده و قابل توجهی را علیه یکدیگر انجام دادند و از این رهگذر سعی داشتند به هر نحو ممکن که شده به افکار عمومی آمریکا این نکته را نشان دهند که طرف مقابل آن ها فردی مناسب برای کرسی ریاست جمهوری آمریکا نیست.

به گزارش شایانیوز؛ در این راستا، در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، شاهد حملات بایدن و ترامپ به یکدیگر و نقد عملکردشان بودیم. با این همه، یکی از نکات قابل تامل در بحبوحه مناظره انتخاباتی اخیر دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، عیان شدن جلوه های جدیدی از ناتوانی جسمی و فکری بایدن در جریان مناظره انتخاباتی بود. بایدن در چند نوبت در جریان مناظره، در پاسخ به سوالی که از وی شد، مکث های طولانی مدتی را انجام داد. او حتی در جایی در رابطه با عملکرد دولتش در مقابله با ویروس کرونا نیز گفت که دولت او توانسته نظام بهداشت و سلامت آمریکا را شکست دهد!

بایدن

بلافاصله پس از این موضوع بایدن بود که ترامپ هم گفت که کاملا با بایدن در این رابطه موافق است! پس از پایان مناظره انتخاباتی میان بایدن و ترامپ نیز ویدئوهایی منتتشر شد که نشان می دادند جیل بایدن همسر جو بایدن دست شوهرش را گرفته و به وی کمک می کند تا بتواند از پله های استودیوی سی ان ان پایین برود. موضوعی که حاکی از ناتوانی جسمی قابل توجه جو بایدن است. در این راستا، پس از برگزاری مناظره اخیر میان بایدن و ترامپ، نظرسنجی های مختلفی در آمریکا انجام شده که برونداد اغلب آن ها این بوده که بخت ترامپ جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است.

در این بحبوحه، برخی منابع خبری به این مساله اشاره دارند که حزب دموکرات آمریکا سعی دارد تا فردی را جایگزین بایدن در جریان رقابت های انتخاباتی کند. در حقیقت، ناتوانی بایدن در پیشبرد درست رقابت های انتخاباتی، حزب دموکرات را به فکر انداخته تا قبل از اینکه دیر شود، کاری را انجام دهد. در این رابطه، چندین اسم نیز مطرح شده است. با این حال، انجام این اقدام با دو چالش اصلی همراه است.

اول اینکه نامزد جدید به هیچ عنوان از زمان کافی برای ارائه درست خود در جریان رقابت های انتخاباتی برخوردار نیست. دوم اینکه اگر حزب دموکرات اقدام به جایگزین کردن فردی با بایدن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کند، این بدان معناست که این حزب عملا به شکست خود در مورد بایدن اعتراف کرده است.

در حقیقت، این حزب بر این امر صحه می گذارد که علی رغم ناتوانی های فیزیکی بایدن و عدم برخورداری او از سلامت، از وی حمایت کرده و به نوعی منافع حزبی را بر منافع ملی آمریکا ترجیح داده است. معادله ای که خود می تواند به یک دردسر بزرگ برای حزب دموکرات تبدیل شود.

از این رو، بعید به نظر می رسد که این حزب به دنبال معرفی کردن یک جایگزین برای بایدن باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها