|

رسوایی بزرگ برای بایدن در انتخابات 2024 آمریکا

«هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا به تازگی رسوایی بزرگی را برای پدرش به بار آورده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که سال 2024 را بایستی سالی حساس و سرنوشت ساز برای آمریکا در نظر گرفت. در این راستا، در تاریخ پنجم نوامبر این سال، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود که دو نامزد اصلی در قالب آن یعنی جو بایدن رئیس جمهور مستقر و البته دونالد ترامپ، سیاستمدار جنجالی و رئیس جمهور سابق آمریکا به رقابت می پردازند.  

برخی از تحلیلگران بر این باورند که عملکرد ضعیف بایدن و در عین حال جنجال افروزی های دونالد ترامپ و حملات وی به اردوگاه حزب دموکرات و رئیس جمهور فعلی آمریکا، تا حد زیادی شانس ترامپ جهت بازگشت به کاخ سفید را افزایش داده است. مساله ای که در قالب نظرسنجی های مختلف انتخاباتی نیز به نوعی بازتاب یافته و سبب شده تا به تازگی اخباری منتشر شود که اشاره به این نکته داشته اند که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور هشدار داده که به هیچ عنوان شانس ترامپ در انتخابات پیش رو کم نیست و بایدن نیز امکان دارد که به باشگاه روسای جمهور تک دوره ای در تاریخ سیاسی آمریکا بپیوندد.

هانتر بایدن

با این همه، به تازگی شاهد یک رخداد و اتفاق قابل توجه بوده ایم که در نوع خود می تواند بر شانس بایدن در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در آمریکا، اثرگذاری منفی داشته باشد. ماجرا از این قرار است که هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا، از سوی دستگاه قضایی آمریکا در سه فقره اتهامی با محوریت خرید یک سلاح دستی (کلت) از سوی وی در شرایطی که به دروغ گفته بود از مواد مخدر استفاده نمی کند (هانتر بایدن در زمان خرید اسلحه مذکور معتاد به مواد مخدر بوده است)، مجرم شناخته شده است.

موضوعی که عملا وی را به نخستین فرزند رئیس جمهور مستفر در آمریکا تبدیل کرده که در دوره حضور پدرش در قدرت، از سوی دستگاه قضایی آمریکا مجرم شناخته شده است. البته که دامنه رسوایی های هانتر بایدن برای پدر به همینجا ختم نمی شود و در ماه های اخیر در چندین نوبت افشاگری های مختلفی از فساد اخلاقی هانتر بایدن و فعالیت های تجاری و مالی غیرقانونی او با استناد به داده های لپ تاپ شخصی اش که به دستِ جریان‌های رقیب و مخالف با دموکرات ها افتاده نیز انجام گرفته است. مسائل و معادلاتی که همه و همه مسیر حضور مجدد بایدن در کاخ سفید از رهگذر انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا را به شدت دشوار و پیچیده کرده اند.

در این رابطه، برخی تحلیلگران بر این باورند که جمهوری خواهان به احتمال زیاد در ماه های  آتی بر شدت تحرکات خود با محوریت هانتر بایدن و تخلفات وی جهت ضربه زدن به رئیس جمهور فعلی این کشور خواهند افزود. اقدامی که از نظر آن ها نوعی مقابله با سیلی از پرونده های قضایی مطرح علیه دونالد ترامپ است. پرونده هایی که جمهوری خواهان معتقدند دموکرات های آمریکایی در پسِ آن ها قرار دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها