|

بازی عجیب جمهوریخواهان در کنگره آمریکا!

«جمهوریخواهان آمریکایی که مدام از وضعیت سلامتی بایدن انتقاد می کردند اکنون به یکباره در این رابطه سکوت کرده‌اند!»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جمهوریخواهان آمریکا و به طور خاص دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق این کشور و نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، در ماه های گذشته و در قالب رویدادهای گوناگون، حملات مختلفی را به جو بایدن رئیس جمهور مستقر آمریکا انجام داده و از این رهگذر سعی داشته اند تا بخت و شانس وی در جریان انتخابات 2024 آمریکا و تداوم حضورش در کاخ سفید را تا جای ممکن کاهش دهند.

در این رابطه، به تازگی شاهد برگزاری مناظره ترامپ و بایدن در ایالت جورجیای آمریکا بوده‌ایم. مناظره ای که در قالب آن مشکلات جدی سلامتی جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا نمود عینی پیدا کرد و میلیون ها نفر آن را شاهد بودند. بایدن در بخش های مختلف سخنان خود رشته افکارش را گم می کرد و با مکث های طولانی اش نشان می داد که به هیچ عنوان آمادگی لازم برای انجام یک مناظره جدی را ندارد. همین عدم سلامت فیزیکی و فکری بایدن بوده که در ماه های اخیر به نحوی جدی از سوی جمهوریخواهان مورد اشاره بوده و آن ها دیدگاه های مختلفی را در رابطه با آن مطرح کرده و سعی کرده اند تا از تداوم حضور بایدن در قدرت جلوگیری کنند.

رویکردی که البته پس از مناظره اخیر بایدن و ترامپ، شدت بیشتری به خود گرفته است. در این راستا، اخیرا شاهد بوده ایم که جمهوریخواهان آمریکایی حتی با استناد به برخی مواد قانونی سعی داشته اند تا زمینه را برای خلع بایدن از قدرت با تاکید بر این مساله که او توانایی انجام وظایف ریاست جمهوری آمریکا را ندارند، فراهم کنند. در این راستا، آن ها جنجال های گسترده ای را نیز در کنگره آمریکا و در قالب مجالس سنا و نمایندگان این کشور به راه انداخته اند. با این حال، نکته قابل تامل اینکه جمهوریخواهان که شدیدا به دنبال خلع بایدن از قدرت و رقابت های انتخاباتی بوده اند، به تازگی و به یکباره کلیه این تلاش ها را متوقف کرده اند!

ترامپ

موضوعی که مورد توجه تحلیلگران و رسانه های آمریکایی نیز بوده است. در این رابطه، بسیاری بر این باورند که مقام های ارشد حزب جمهوریخواه به این نتیجه رسیده اند که چرا باید با تضعیف بایدن آن هم در پایان دولتش کاری کنند تا رقیب سرسخت و جدی برای ترامپ در قابل انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا تراشیده شود؟ آیا بهتر نیست که با خودِ بایدن وارد رقابت شوند و او را به راحتی شکست دهند؟

توجه داشته باشیم که در روزهای اخیر نام های مختلفی نیز برای جانشینی بایدن در رقابت با ترامپ مطرح شده است. تردیدی نیست که جانشینان بالقوه بایدن از آمادگی ذهنی بیشتری برای رقابت با ترامپ برخوردارند و می‌توانند چالش های جدی را برای رئیس جمهور اسبق این کشور ایجاد کنند. از این رو، به نظر می رسد که حزب جمهوریخواه نیز در نوع خود یک گاف داده است. به بیان ساده تر چرا آن ها باید الان به این نتیجه برسند که بهتر است با بایدن و نه فرد دیگری رقابت کنند؟ آیا این مساله اینقدر مبهم بوده که آن ها  اکنون به آن رسیده اند؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها