|

افشای نقشه مخفی اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه

«برخی تحلیلگران در روزهای اخیر از تمرکز اسرائیل بر یک نقشه پنهان علیه ملت فسلطین خبر داده اند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ بیش از 9 ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که تاکنون موجب شهادت بیش از 38 هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شده و البته که با مجروح و مفقود شدن ده ها هزار تن دیگر نیز همراه شده است. بسیاری از ناظران و تحلیلگران و البته نهادهای بین المللی بر این باورند که جنگ غزه را باید بزرگترین تراژدی عصر حاضر دانست.

به گزارش شایانیوز؛ رویدادی که در قالب آن صهیونیست ها دست به فجیع ترین جنایات ضدبشری زده و البته که قدرت های غربی که همواره مدعی حقوق بشر بوده اند نیز تمام قد به حمایت از آن ها پرداخته اند. در این بحبوحه، صهیونیست ها به تازگی بر شدت لفاظی‌های خود با محوریت حمله به خاک لبنان و جنگ با حزب الله نیز افزوده‌اند. سناریویی که در صورت تحقق می تواند مقدمه ای بر یک جنگ گسترده تر منطقه ای باشد و طیف متنوعی از بازیگران را علیه یکدیگر وارد میدان کند.

به طور خاص ایران اعلام کرده که در صورت حمله اسرائیل به لبنان، در دفاع از ملت لبنان و حزب الله وارد میدان خواهد شد. گروه های مقاومت در سطح منطقه نیز موضع گیری مشابهی را انجام داده اند و البته که برخی تحلیلگران  غربی هشدار می دهندکه امکان درگیری  شدنِ آمریکا، انگلیس و ناتو در قالب جنگ میان اسرائیل و حزب الله نیز وجود دارد. با این همه، یکی از نکاتی که برخی تحلیلگران در مدت اخیر به آن اشاره داشته اند این بوده که بر خلاف لفاظی‌های مقام های ارشد اسرائیلی، هدف اصلی و محوری آن ها در شرایط کنونی لبنان نیست بلکه برعس آن ها تا حد زیادی متمرکز بر کرانه باختری رود اردن و سرکوب فلسطینی ها در این منطقه هستند.

نابودی اسرائیل 4

در این رابطه، شماری از مقام های ارشد اسرائیلی و البته نشریات صهیونیستی در مدت اخیر به صراحت گفته اند که کرانه باختری دیگر برای آن ها امن نیست و باید در این منطقه نیز عملیات های نظامی صورت گیرد و با گروه‌های مقاومت فلسطینی برخورد شود. برخی از تحلیلگران نیز به طور خاص به این موضوع می پردازند که اسرائیلی ها سعی دارند همزمان با پیشرفت عملیات خود در نوار غزه، کرانه باختری را نیز بیش از پیش در کنترل خود گیرند و از این رهگذر، تسلط خودشان بر اراضی فلسطینی را تحکیم بخشند.

مساله ای که به طور خاص در چهارچوب دستورکارهای مطلوب تندروهای صهیونیستِ حاضر در دولت نتانیاهو نیز است. افرادی که قویا سعی دارند تا ملت فلسطین را محو کنند و تا جای ممکن دامنه اشغالگری خود به ضرر ملت فلسطین را توسعه بخشند. از این رو، بیراه نیست که می بینیم در مدت اخیر شمار زیادی از فعالان فلسطینی نسبت به این نقشه صهیونیست ها هشدار می دهند و حتی می گویند که لفاظی های صهیونیست ها درمورد حمله به لبنان نیز یک طرح انحرافی است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها