|

افشای طرح جنجالی صهیونیست ها برای نوار غزه

«در گزارش حاضر به افشای یک طرح جنجالی صهیونیستی برای آینده حکمرانی نوار غزه پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از همان نخستین روزهای آغاز جنگ غزه، گمانه زنی های مختلفی در مورد طرح و نقشه صهیونیست ها برای آینده این منطقه مطرح شده و همچنان نیز می شود. در ابتدای جنگ، طرح جنجالی وزارت اطلاعات اسرائیل به رسانه های صهیونیستی درز کرد که در قالب آن به این مساله اشاره می شد که در پایان جنگ غزه باید شرایطی فراهم شود تا کلیه مردم غزه از این منطقه اخراج شوند و نوار غزه به منطقه ای جدید و تحت اشغال اسرائیل تبدیل شود.

مساله ای که با واکنش های منفی بین المللی مواجه شده و بسیاری، حتی متحدان غربی اسرائیل نیز آن را غیرقابل قبول و غیرقابل دفاع ارزیابی کردند. با این حال، در ادامه شاهد بودیم که طرحی دیگر با محوریت رایزنی با کشورهای مختلف عربی جهت پذیرش 2.3 میلیون نفر ساکنان نوار غزه افشا شد که در قالب آن اسرائیل سعی دارد تا کشورهای عربی مختلف را قانع کند تا هر کدام از آن ها بخشی از ساکنان نوار غزه را بپذیرند و زمینه را برای اشغال این منطقه توسط اسرائیل فراهم سازند.

جدا از این ها، شخصیت های تندروی حاضر در دولت نتانیاهو نیز در موضع گری هایی از ضرورت توسعه شهرک‌سازی های اسرائیل به نوار غزه صحبت کرده و می کنند. البته که برخی جریان ها نیز خواستار به دست گرفتن کنترل نوار غزه توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی شده اند. با این همه، اخیرا گمانه زنی ها و اطلاعات تازه ای در مورد طرح جنجالی جدید صهیونیست برای نوار غزه به بیرون درز کرده است. بر اساس طرح مذکور، اسرائیل سعی دارد تا منطقه ای به عرض یک کیلومتر از شمال نوار غزه را به منطقه حائل تبدیل کند و مانع از اسکان و حضور فلسطینی ها در آن شود.

در این چهارچوب، عبور و مرور مردم فلسطین در محیط پیرامونی منطقه مذکور با دقت و نهایت سخت‌گیری رصد می شود و اسرائیل به زعم خود سعی دارد تا از این طریق راه را برای وقوع یک عملیات مشابه شبیه به عملیات هفتم اکتبر در آینده مسدود کند. اقدامی که به واسطه فاصله انداختن میان مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی محقق می شود. برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که این طرح در مقایسه با دیگر طرح های صهیونیست‌ها، از پذیرش بیشتری به ویژه از جانب متحدان غربی اسرائیل برخوردار است و باید آن را محتمل ترین نقشه صهیونیست ها برای آینده نوار غزه ارزیابی کرد.

طرحی که آن هم با جنجال های جدی همراه است و چندان هم برای صهیونیست ها به دلیل تداوم اشغالگری آن‌ها در اراضی فلسطینی، ایجاد امنیت نمی کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی