|

ترامپ و جنجال بمباران مسکو و پکن!

«دونالد ترامپ به تازگی در موضع گیری جنجالی از بمباران مسکو و پکن در صورت ریاست جمهوری خود خبر داده است!»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ شاید اگر بخواهیم یک کلمه معادل برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و رفتارهای وی پیدا کنیم، آن چیزی جز "جنجال" نخواهد بود. در این راستا، به تازگی اخبار مختلفی دال بر این مساله منتشر شده که احتمال دارد ترامپ به دلیل رسوایی پرداخت حق السکوت به یک پورن استار آمریکایی قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، به زندان انداخته شود.

به گزارش شایانیوز؛ در این زمینه حتی برخی اخبار اشاره به این داشته اند که با برخی مقام های زندان ایالتی در آمریکا نیز صحبت شده است. با این حال، جنجال های ترامپ به این نقطه ختم نمی شود و او به تازگی موضع‌گیری عجیبی را در مورد چین و روسیه نیز مطرح کرده است. ترامپ در بحبوحه برگزاری مراسم مرتبط با جمع آوری کمک های مالی برای کارزار انتخاباتی اش گفته است که اگر وی رئیس جمهور آمریکا بود، در زمان حمله روسیه به اوکراین، مسکو را بمباران می کرد و در عین حال هر زمان که جنگ چین و تایوان نیز آغاز شودف در بمباران‌کردن پکن تردید نمی کرد.

این موضع گیری ترامپ با بازتاب های گسترده بین المللی همراه شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی را برانگیخته است. در این راستا، بسیاری این سوال را مطرح می کند که هدف ترامپ از طرح این قبیل موضع گیری ها چیست؟ به نظر می رسد برای پاسخ به این پرسش، بایستی دو مولفه را مد نظر داشته باشیم.

ترامپ

اولا، اینطور به نظر می رسد که ترامپ از طریق این موضع گیری ها سعی دارد خود را به مثابه فردی کارآمد به افکار عمومی آمریکا معرفی کند. در این چهارچوب، او بایدن را فردی غیرکارآمد و البته ضعیف در عرصه حکمرانی آمریکا می داند و سعی دارد نوعی تصویرسازی ذهنی از سیاست های خود و بایدن را در اذهان مردم آمریکا شکل دهد. تصویرسازی که در قالب آن بایدن نماد ضعف و تحقیر بین المللی آمریکا است و ترامپ می تواند عظمت و شکوه را به کشورش بازگرداند. معادله ای که برونداد اصلی آن از منظر ترامپ این خواهد بود که بخت وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا را به شدت افزایش می دهد و تقویت می کند.

دوم اینکه دونالد ترامپ با طرح موضع گیریهایی از این دست در نوع خود سعی دارد تا حد زیادی طرفداران دو‌آتشه خود را نیز راضی نگه دارد. فراموش نکنیم که موضع گیریهای جنجالی و بی قاعده از جمله ویژگی های اصلی برند سیاسی هستند که ترامپ برای خود تعریف کرده است.

موضوعی که خود موجب شده تا نسل Z آمریکایی اقبال قابل توجهی را به ترامپ پیدا کنند. از این منظر، اگرچه ترامپ خود هم از بی‌پشتوانه بودن موضع گیری هایی از این دست اطلاع دارد با این حال، ایراد این قبیل موضع‌گیری ها را در راستای منافع سیاسی خود ارزیابی می کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها