|

آیا حکم دادگاه نیویورک مانع از حضور ترامپ در انتخابات آمریکا می شود!؟

«آیا مجرم شناخته شدن ترامپ توسط دادگاه نیویورک مانع از حضور وی در انتخابات سال 2024 خواهد شد؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به تازگی با حکم دادگاه منطقه قضایی منهتن نیویورک در پرونده پرداخت حق السکوت به یک پورن استار آمریکایی جهت پنهان کردن رابطه نامشروع خود با رئیس جمهور سابق آمریکا در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، در 34 فقره اتهامی مجرم شناخته شده است. مقام های قضایی نیویورک بر این باورند که ترامپ با اقدام خود در آن سال سبب شد تا یک واقعیت مهم در مورد زندگی وی افشا نشود.

به گزارش شایانیوز؛ موضوعی که می توانست بر سبد رای وی اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد و حتی مانع از پیروزی وی در انتخابات سال 2016 آمریکا شود. با این همه، ترامپ پس از صدور حکم دادگاه علیه خود، آن را غیرمنصفانه و ظالمانه توصیف کرد و قاضی و دادستان دادگاه را نیز افرادی مغرض خواند. در این چهارچوب، بسیاری به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که آیا محکوم شدن ترامپ در پرونده مذکور، موجب خواهد شد تا او از حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا محروم شود یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که بر اساسا قوانین آمریکا، مجرم بدن و سابقه کیفری افراد، مانع از نامزدی آن‌ها در انتخابات و یا به دست گرفتن یک کرسی دولت نمی شود. از این رو، ترامپ می تواند همچنان به فعالیت های انتخاباتی خود ادامه دهد و در مقام نامزد اصلی حزب جمهوریخواه به فعالیت ادامه دهد. با این حال، در مورد تاثیر حکم اخیر بر شانس های انتخاباتی ترامپ، دو دیدگاه متفاوت مطرح می شود.

دونالد+ترامپ

اولا، برخی معتقدند که ترامپ و طیف متحدانش سعی خواهند کرد که بر این گزاره که نظام قضایی آمریکا مغرض است و در راستای منافع و اهداف دموکرات ها فعالیت می کنند، پافشاری کنند. رویکردی که در نهایت تشدید قطبی گرایی سیاسی و اجتماعی در جامعه آمریکا را به دنبال خواهد داشت و همین مساله می تواند بستر مساعدی را برای ترامپ و متحدانش فراهم کند تا آن ها حکم اخیر دادگاه نیویورک علیه خود را به مثابه حرکتی سیاسی نزد افکار عمومی آمریکا تصویرسازی کنند و از این ماجرا برای خود حتی یک دستاورد نیز بسازند و تاکید کنند که عزم همگان برای شکست بایدن و یپروزی ترامپ باید بیش از پیش تقویت شود. ترامپ و یارانش نشان داده‌اند در این بازی ها استاد هستند.

دوم اینکه شماری از تحلیلگران نیز بر این باورند که مجرم شناخته شدن ترامپ از سوی نظام قضایی آمریکا به عنوان نخستین فردی که رئیس جمهور آمریکا بوده و به این موقعیت دچار شده، می تواند تا حد زیادی بر بخت انتخاباتی او اثرگذاری منفی داشته باشد و بخش قابل ملاحظه ای از سبد رای وی را از بین ببرد.

در این راستا، در روزهای گذشته بر اساس برخی نظرسنجی ها، شماری از آمریکایی ها تاکید کرده اند که با توجه به حکم اخیر علیه ترامپ، در رای دادن به او تجدیدنظر خواهند کرد. معادله ای که در کلیت خود از یک معادله دو وجهی برای ترامپ پس از صدور حکم اخیر علیه او حکایت دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها