|

بزرگترین آسیب شخصیتی به یک انسان چیست؟

«در گزارش حاضر به یکی از بزرگترین آسیب هایی که انسان امروز می تواند به آن گرفتار شود اشاره می گردد.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ انسان در جهان امروز با فضایی خاص و عجیب مواجه است. پدیده های بیرونیِ شکل دهنده به شخصیت انسان ها و اقدامات و رفتارهای آن ها به قدری متنوع شده اند که در بسیاری از موارد می توانند انسان را به موجودی غیر از آنچه خودش می خواهد، تبدیل کنند. به عنوان مثال، فرهنگ چشم و همچشمی و مشغول شدن به فعالیت های بیهوده و بی نتیجه، از جمله مواردی هستند که جهان بیرونی از رهگذر ابزارهایی نظیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند انسان ها را به سمتشان هدایت کند و سال های مفیدی از عمر آن ها را بر باد دهد.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، در جهان پیچیده امروز که رنگارنگ و سرشار از تنوع فکری است، ارزش و اهمیت یک مولفه بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است و آن: تفکر کردن است. تاکنون بارها شنیده ایم که گفته شده یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است. این صرفا یک مساله ساده نیست بلکه در پسِ آن حرف های زیادی نهفته است که به کارِ انسان امروز می آید.

آدمی اگر خالی از تفکر شود و به جای آن به تقلید بیجا و بدون فکر روی آورد و در زمینی که برای وی طراحی شده اقدام به بازیگری کند، عملا به ورطه فساد و ابتذال افتاده است. موضوعی که رهاوردی جز تباه شدن عمر یک انسان نخواهد داشت. در این رابطه، شاهدیم که فرهنگی نظیر سرمایه داری، الگوهایی را ترویج و تبلیغ می کند که صرفا در راستای پولدار شدن طیف ها و جریان هایی خاص هستند و البته که از بطن آن فرهنگ های مبتذل و بیهوده ای نظیر مصرف گرایی و چشم و همچشمی بیرن می آیند.

برای یکچنین فرهنگی، فکر کردن بزرگترین خطر و تهدید است. اساسا به همین دلیل است ک بسیاری نسبت به کاهش کتابخوانی و عدم گرایش انسان ها به آگاهی هشدار می دهند و آن را یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌کنند. به بیان ساده تر، اینطور به نظر می رسد که انسان امرز بیش از هر زمان دیگری به آگاهی و مطالعه نیاز دارد و بی توجهی به این مولفه می تواند آسیبهای شخصیتی قابل توجهی را به انسان ها وارد کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها