|

گوشی هایی که نباید خرید / جلوی ضررُ بگیر که بدجور منفعت داره و پولت بیخودی هدر نمیره

توی بازار و نوسانات قیمت گوشی هایی که نباید خرید خیلی متنوع هستن و دلیل خط خوردن اون ها از خرید ارتقا و پیشرفت نسخه ی به روز شده ی اون هاست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همیشه راجبه این موضوع صحبت میشه که چه چیزهایی رو باید خرید و چه جور خریدی داشت ولی برعکس این موضوع هم هست و اون اینه که چه چیزهایی رو نباید خرید مثلا در بازار موبایل یه سوال راجبه گوشی هایی که نباید خرید و حالا به نظرتون چرا نباید خرید؟ احتمالا اولین جوابی که به ذهنتون میرسه این باشه که این گوشی ها مشکلات سخت افزاری دارن ولی در برخی از مواقع فقط مشکل این نیست یعمنی شاید سخت افزار گوشی اوکی باشه ولی خب مدلش قدیمی شده باشه و به درد رفع نیاز های به روز نخوره!

پس بهتره به جای هزینه کردن برای این گوشی های قدیمی به سراغ سری های جدید اون ها بریم که با توجه به این موضوع بنابراین یه لیست درست میشه از گوشی هایی که نباید خرید، البته که یکی از دلایلی که نباید یه سری از گوشی ها رو خرید این هست که بازار دارای نوسان بالایی هست و خب به این علت شاید گوشی که مد نظر دارید بخرید قیمتی بالایی داشته باشه که اصلا صرفه ی اقتصادی و ارزش مادیش اونقدرا نباشه و یه سری دیگه از مدل های همتای اون با همون امکانات و قیمت مناسب تر عرضه میشن پس ارزش خرید نخواهند داشت و باید دورشون خط کشید حالا بریم سرغ یه سری از گوشی هایی که نباید خرید.

گوشی هایی که نباید خرید

A03s و A04s سامسونگ از گوشی هایی که نباید خرید

در لیستی که خدمتتون ارائه میکین اولین گوشی هایی که باید از خیر خریدن اون ها منصرف بشید، A03s و A04s سامسونگ هست که میشه با قطعیت گفت دیگه ارزش چندانی برای خرید ندارن و اگر قصد خرید این دو مدل رو داشتید به جای اون ها میتونید به سراغ خرید a14 همین شرکن برید که به طور کلی میتونه عملکرد خیلی بهتر و قوی تری داشته باشه چون هم پردازنده ی بهتری نسبت به اون ها داره و هم مدل به روز تر و جدیدتری محسوب میشه.

قلب تپنده ی a14 هلیو G80 در اون مسلما از دو گوشی دیگه پردازش بهتری داره، دوربینی اصلی این محصول 50 مگا پیکسل هست و یه سنسور کمتر داره نسبت به اون دو محصول که اصلا اهمیتی نداره. قدرت باتری و اندازه ی صفحه نمایش ها در هر سه مدل یکی هست ولی خب میشه گفت که صفحه نمایش و رزلوشن a14  یه مقدار عملکرد بهتری داره. بنابراین با این حساب اگر دنبال خرید این دو محصولی که گفتیم بودید بهتر هست که بیخیالشون بشید و سراغ a14 برید که قیمت مشابه و کیفیت بالاتر داره.

گوشی هایی که نباید خرید

A13 و M13 و F13 سامسونگ از گوشی هایی که نباید خرید

توی گزینه های بعدی لیستمون اسم سه مدل گوشی دیده میشه که عبارتند از: A13 و m13 و F13 که یعنی به طورکلی هر گوشی که در مدل های سامسونگ با پسوند 13 عرضه میشه رو بیخیال بشید چون ارزش خرید ندارن! پردازنده ی ضعیف این گوشی ها رو خط میکشید و به جاش سراغ یه گوشی به روز تر با پردازنده ی هلیو G80 میرید که توی a14 دیده میشه و اینجوری میتونید با فخر و افتخار گوشی زیبا و به روز خوتون رو توی دست بگیرید.

از دیگر مزایایی که گوشی a14  نسبت به سه تا حریف کم توان خودش داره میشه به طراحی جالب و زیباتر و صفحه نمایش بهتر اشاره کرد که همونطور که گفتینم حریف های کم توان و بی جون این محصول فاقد اون هستن. شاید براتون جالب باشه که بدونید که توی برخی از موارد و نسخه ها a13 قیمتش بالا تر از 9 میلیون رفت که خب دیگه چه کاریه اگر میخواهید اینجوری هزینه کنید بهتر هست که به سراغ a23 برید و یا a24 هم بگیرید یعنی یه پرش از روی 13 ها به روی a24  و یا حداقل a23 داشته باشید که خیلی میتونه جذاب و هیجان انگیز باشه بننبراین در کل جایگزین این سه محصول میتونه a14 یا a24 باشه.

گوشی هایی که نباید خرید

ردمی 9a و Redmi 10a شیائومی از گوشی هایی که نباید خرید

توی لیست گوشی هایی که باید خرید اون ها رو کنسل کنید چون ارزشش رو ندارن چشمتون به ردمی 9a و Redmi 10a برمیخوره که جایگزین خوب این دو محصول میتونه 10c باشه، ردمی ده سی میتونه توی رنج قیمتی که داره بین گوشی های یه مقدار از خودش بالاتر هم یکی از انتخاب های عالی در بازار باشه که حسابی اقتصادی به شمار میره و باعث میشه که این دو گوشی در مقابلش اصلا به چشم نیان.

دوربین ردمی 10 سری سی از دو محصولی که براتون اسم بردیم خیلی بهتره و هم عملکرد پردازنده ی اون به واسطه ی  اسنپدراگون ۶۸۰ بودن خیلی عملکرد بهتر و قوی تری داره. با این حساب در خصوص قیمت هم باید بگیم که این محصول با ردمی 9a و Redmi 10a هم قیمت هست تقریبا که خب با یه ذره حساب کتاب و دو دوتا میشه گفت چرا به جاش این محصول جدیدتر رو نخرید که از اون دوتا مزیت های بیشتری داره.

گوشی هایی که نباید خرید

شیائومی Redmi note 11 از گوشی هایی که نباید خرید

یکی دیگه از گوشی های تولید شده توسط شیائومی که محبوب هم هست ولی خب ارزش خرید نداره این روزا ردمی نوت11 هست. میشه گفت که بازار و مردم به خولبی تشخیص دادن که این گوشی از بهترین هاست و خب استقبال خوبی هم ازش شد ولی یه موضوعی که در خصوص این مدل وجود داهر این هست که دیگه این روزا ارزش خرید نداره چون جایگزین اون که نسخه ی جدیدتر و به روز تریه اومده یعنی ردمی نوت 12یه گوشی تاه نفس هست که این روزا توی بازار در حال ترکوندن هست و با خرید اون در مقایسه با ردمی نوت11 صفحه نمایش رو از 90 هرتز به 120 هرتز ارتقا دادید.

پردازنده ی به روز تر و قوی تر یعنی اسنپدراگون ۴ نسل رو به  اسنپدراگون ۶۸۰ ترجیح دادید و از اون جالب تر این هست که تقریبا یه گوشی هم قیمت با مدل قبلی خریدی که امکانات بیشتری داره و این موضوع به خاطر این هست که ردمی نوت 11 به خاطره محبوبیتی که داره سعی میکنه رنج قیمت رو ثابت نگه داره و ردمی نوت 12 هم که تازه اومده تقریبا با اون هم قیمته تا قابلیت هاش در بازار شناخته بشه و بعدا ممکن هست که قیمتش بالا بره و این موضوع میتونه به علت عملکرد بهتر و قوی تر این گوشی نسبت به نسخه ی قبلی تر اون باشه.

گوشی هایی که نباید خرید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها