|

صحنه های +18 و ناجووور جیران که نمیشه با خانواده دید؛ سارای گرجی هم که همش چاخان بود!

jeyran series shayanews

برخی از سکانس های سریال جیران دیگه واقعاً قابل دیدن تو جمع نیستن و گویا آقای کارگردان از هیچ صحنه ای برای دیده شدن سریالش فروگذار نکرده!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سریال جیران همچنان ادامه داره و یکی از پس دیگری همه دارن بهم خیانت می کنن از مادر شاه بگیر که بعد سلمان خان رفت و شد صیغه شازده بصیر تا نقره ای که بعد از اینکه سر روشن خان رو کرد زیر آب شد صیغه پسر صدراعظم و با کاظم خان به ملک جهان خیانت کرد.

البته تو این قسمت دیدیم که وقتی نقره و کاظم تو خونه مجردی باهم عشق و صفا می کردن ملک زاده از موضوع مطلع میشه و سر بزنگاه سر میرسه و متوجه میشه که شوهرش با ندیمه مخصوص مادرش روهم ریختن و بقیه ماجرا.....

البته عاشقانه های نقره و نظام الملک یه صحنه ویژه هم داشت و اونم خواسته نقره از شوهر صیغه ایش بود که ازش خواست تا پدر فرزندش بشه که با واکنش جالب کاظم مواجه شد.

وقتی شازده بصیر مهد علیا رو حسابی میتیغه!

مهد علیا هم که تا قسمت چهلم با سلمان خان بود و حسابی کیف شون کوک بود اما بعد از اینکه پیش ناصرالدین شاه رسوا شدن از سلمان دل کند و رفت سراغ پسرعموی قجریش و شد صیغه شازده بصیر و چند قسمتی دیدیم که با شازده عشقبازی می کردن اما کم کم شازده اون روی پلید خودش رو نشون داد و شروع کرد به تیغ زدن مهد علیا و به بهونه های مختلف از مادر پادشاه پول و ملک می گرفت که دیگه صبر ملک جهان لبریز شد و حسابی به معشوقه پست فطرتش تاخت.

وقتی عشق سیاوش و سارای گرجی حال مخاطب رو بد میکنه!

سارای گرجی و سیاوش پنج سنگی به تازگی شده اند یکی از پاشنه های آشین سریال جیران به طوریکه در هفته‌های گذشته صحنه‌های عاشقانه سارای و سیاوش، از ضعف‌های اصلی سریال است. در واقع از وقتی که قصه از عشق سیاوش و شاه به جیران گذشت و رسید به عشق سیاوش و سارای گرجی بازی فاطمه خانوم مسعودی فر هم در ورطه تکرار افتاد و کم کم دارد جذابیتش رو از دست می دهد.

این سکانس از سریال جیران که پر از دیالوگ‌های به اصطلاح احساسی است با واکنش منفی برخی مخاطبان این سریال مواجه شده است.

یه سوال اساسی؛ داستان جیران چقدر واقعی است؟

در مورد داستان واقعی سریال جیران باید گفت که شخصیت جیران یا همان خدیجه تجریشی و ماجرای ازدواجش با ناصرالدین شاه واقعی است اما روایات مختلفی درباره ی جزئیات زندگی او وجود دارد که نمی توان با اطمینان درباره ی صحت آن ها نظر داد.  گرچه عکس هایی منتسب به جیران واقعی در فضای مجازی انتشار یافته، حقیقت آن است که جز نقاشی ای از جیران که به دست ناصرالدین شاه ترسیم شده، تصویر موثقی از جیران واقعی وجود ندارد.

Naser-al-Din-Shah51

یاکوب پولاک، پزشک مخصوص ناصرالدین شاه در کتاب خاطراتش درباره ویژگی‌ های ظاهری جیران می‌ نویسد: «او نه زیبایی خاصی داشت و نه لطف و ملاحتی، و بر گونه ی چپ هم سالکی بزرگ داشت. با وجود همه ی این ها بر شاه نفوذ بسیاری پیدا کرد و مردم این نفوذ را در اثر سحر و جادو می‌ دانستند.

سارای گرجی که سریال جیران که همش دروغه!

سارای گرجی سریال جیران با سارای گرجی واقعی زمین تا آسمون فرق داره و میشه گفت این سارای گرجی که ما تو سریال می بینیم ساخته ذهن حسن خان فتحی است هیچ تناسبی با واقعیت ندارد حتی اسمش!

واقعیت ماجرا این است که با مرگ جیران، سوگلی محبوب شاه، فاطمه (یا همان سارای گرجی سریال جیران) که ابتدا به عنوان خدمتکار و برای یادگیری آداب معاشرت نزد جیران سپرده شده بود، نزد شاه محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده و رفته رفته جای خود را در اندرونی باز کرد.

فاطمه که بعدها لقب انیس الدوله را گرفت، از گرجیان کوچانده‌شده زمان صفویه بود. گفته می‌شود انیس الدوله که با خانواده پدری‌اش در روستای امامه زندگی می‌کرد توسط عمه‌اش برای خدمت نزد جیران به حرم رفت و تا زمانی که جیران زنده بود رابطه بسیار نزدیکی با او داشت. بعد از مرگ ناگهانی جیران، سوگلی اول شاه، همه اموال او ازجمله مهر شاه به فاطمه رسید.

fateme-masoudifar-jeyran-seriese

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها