|

عوارض خوابیدن کنار گوشی / تویی که شب به شب آلارم میذاری گوشی بالا سرته ببین کاراتو

برخی از عوارض خوابیدن کنار گوشی هستن که بسیار باعث افت کیفیت زندگی روزمره میشن که با دونستن اون ها این عادت رو ترک خواهید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خواه ناخواه زندگی ما به شدت گره خورده با گوشی های هوشمند و خیلی هامون به این ورزمون رو با این وسیله ی الکترونیکی شروع و در آخر شب هم به پایان برسونیم عادت کردیم و یه جورایی اعتیاد در ما شکل گرفته که در محل کار و هر جای دیگه ای که اولین فرصتی که گیرمون میاد سر زدن به گوشی و چک کردن پیام هامون توی واتساپ، تلگرام و اینستاگرامه که وای از اینستاگرام که مثل یه چاه عمیق میمونه که تمومی نداره و وقتی میای یکم چکش کنی میبینی اوه چند ساعت گذشته و تو درگیرش بودی اما یه موضوع گذشتنی نیست و اون گذاشتن گوشی بالای سر موقع خوابه و ما هم میخواهیم به عوارض خوابیدن کنار گوشی بپردازیم.

مسلما سرتونم از این حرفا که خوابیدن کنار گوشی عوارض داره پر هست ولی تا به حال به این موضوع به صورت دقیق تر فکر نکردید تا به عوارض خوابیدن کنار گوشی برسید بلکه فقط یه سر تکون دادید و از کنارش رد شدید چرا که با خودتون گفتید من اگر گوشیم رو بالای سرم نذارم و آلارمش رو تظیم نکنم پس کی بیدارم کنه که به کارهام برسم که خب حق دارید ولی مسلما راه های جایگزین هم برای این وجود داره چون حتی خیلی ها موقعی گوشی رو میذارن بالای سرشون که گوشی در حال شارژه که این دیگه واقعا نوبره! حالا در ادامه از عوارض خوابیدن کنار گوشی براتون میگیم که خودتون بدونید!

عوارض خوابیدن کنار گوشی

افزایش احتمال ابتلا به سرطان از عوارض خوابیدن کنار گوشی

درسته که این روزا زندگی همه شده تکنولوژی ولی باید بدونید که اشعه هایی که از وسایل الکترونیک مثل گوشی منتشر میشه در طولانی مدت سبب بیماری های مثل سرطان و ناباوری میشه که البته بعضی ها میگن که این تشعشعات کنترل شده هستن که نمیشه اعتماد کرد چون کسی که ماست میفروشه نمیگه ماست من ترشه در حالی که خیلی ها هم سفت و سخت میگن که این تشعشعات سرطان زا هستن بنابراین بهتره که پیشگیری کنید از این موضوع و دقت کنید که وقتی شارژ گوشیتون کمه اونو به موقع بزنید شارژ چون در این مواقع امواج بیشتری منتشر میکنه و به هیچ وجه هم کنار اون نخوابید.

عوارض خوابیدن کنار گوشی

احتمال ایجاد اختلال در ساختار ژنتیکی جنین از عوارض خوابیدن کنار گوشی

شاید نشه صد در صد از عوارض امواج موبایل صحبت کنیم ولی ما هدف رو بر مبنای پیشگیری گذاشتیم به همین دلیل در بسیاری  از موارد پیشنهاد میشه که خانوم های باردار در طول این دوران خودشون رو کمتر در معرض امواج و سیگنال های موبایل قرار بدن و برای این منظور در مواقعی که با گوشی کار خاصی ندارن اون رو در حالت پرواز قرار بدن و یا از خودشون دورش کنن. به همین جهت میگن که ر اولین سه ماه از بارداری که ساختار ژنتیکی جنین در حال تشکیل شدن هست برای جلوگیری از ایجاد اختلال احتمالی در ساختار ژنتیکی جنین از امواج تولید شده توسط موبایل و یا مودم خودشون رو دور کنن.

عوارض خوابیدن کنار گوشی

کاهش کیفیت خواب از عوارض خوابیدن کنار گوشی

تا به امروز تحقیقات زیادی روی اثبات این موضوع انجام گرفته مثلا در انتهای یه تحقیق که توسط پژوهشگران هاروارد انجام شده مشخص شده که در صورتی که موقع خواب گوشی موبایل رو کنار خودتون قرار بدید به علت موج هایی که از موبایلتون ساطع میشه به احتمال زیاد خواب شما کم کیفیت و آشفته خواهد شد و شاید دلیلی این که خیلی ها از خواب بیدار میشن و احساس خستگی و بدن درد دارن همین باشه چون امواج گوشی باعث به هم ریختن ریتم خواب افراد میشن.

بنابراین اگر شما هم دچار یه همچین مشکلی هستید و ازش رنج میبرید بهتره که برای مدتی هم که شده گوشیتون رو موقع خواب از خودتون دور کنید تا نتیجه ی اون رو ببینید و با مقایسه ی قبل از این اتفاق با نتیجه ی حاصل شده بعد از این عمل تصمیم گیری کنید.

عوارض خوابیدن کنار گوشی

بیخوابی از عوارض خوابیدن کنار گوشی

این روزا میشه بیخوابی رو یکی از اصلی ترین مشکلات زندگی مدرن دونست چرا که در برخی از اوقات مشغله ها به قدری زیاد میشن که دقیقا قبل از خواب فکرشون بیاد سراغمون و شاید براتون جالب باشه که گفته میشه از هر 3 نفر توی دنیا حداقل یکیشون از این موضوع اذیته و خب وقتی که این بیخوابی میاد سراغشون چیکار میکنن یا بلند میشن میرن سراغ یخچال که تهش اضافه وزنه و یا در صورتی که گوشی نزدیک و بالای سررشون باشه با خودشون دو دوتا چهار تا میکنن که یکم با گوشی خودشون رو مشغول کنن حتما خسته میشن و خوابشون میبره!

که اینجاست دقیقا اشتباهشون چرا که فکر میکنن که گوشی هم مثل کتاب خوندن میمونه که دو ورق میخونه آدم یهو هر چی خمیازه تو عمرش نکشیده رو میکشه خیر وقتی که چراغ ها خاموشه و شما در حال گشت و گذار توی گوشی هستید تا بلکه خوابتون ببره یه سری پرتو ها از صفحه ی گوشی شما ساطع میشه که این پرتوها که به به رنگ آبی هستن و شبکیه ی چشم هم به این رنگ حساسه و در نتیجه مغز شما فکر میکنه که هنوز زوده برای خواب و روزه برای همین شب بیداری میشه هدیه ی شما و بدن برای خوابیدن آمادگیش رو از دست میده.

عوارض خوابیدن کنار گوشی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها