|

حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم / با این راهکارای سوسکی فضا رو برا اون عکسای دلبر باز کن

یه سری راهکارهای مفید وجود داره برای این که حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم که در این مقاله براتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا زندگی اکثر ما گره خورده با گوشیامون و یه جورایی شدیدا به این وسیله وابسته شدیم و سن و سالمون هم فرق نمیکنه از کوچیک و بزرگ بگیر همه دوست دارن که به این وسیله اوقات خودشون رو بگذرونن و برای دقایقی هم که شده از این دنیا فاصله بگیرن و برن سمت و سوی یه دنیای دیگه اما در برخی از مواقع استفاده از گوشی میتونه یکی از آزاردهنده ترین کارها باشه و یکی از این مواقع، هنگام دریافت پیام مبنی بر پر شدن حافظه هست که خب اولین قدم پا کردن چند تا از اسکرین شات های مزخرف هست ولی میبینید که فایده نداشته و حالا دنبال راه حل برای این میگردید که حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم؟

احتمالا بدونید که یه حافظه ی پر میتونه خیلی از عملکردهای گوشی شما رو مختل کنه مثل کم شدن زود به زود شارژ باتری که یه جورایی دیگه حکم افتادن توی لوپ رو براتون خواهد داشت شارژ زود تموم میشه باید بزنی شارژ میای دو دیقه گوشی دست بگیری یهو یادآوری میکنه که حافظه پره بنابراین باید بدونیم که چطور حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم، چون با یه سری از ترفندها و راهکارها شما میتونید یه کاری کنید که گوشی بیچاره تون یه نفس راحت بکشه و شما هم باز بتونید بدون ناز کردن دوربین دو تا عکس قشنگ بندازید بنابراین بریم سوراغ جواب این سوال که حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم؟

 حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم

حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم؟ با پاک کردن حافظه کش

یکی از مهمترین کارهایی که در مواقعی که با پیام مبنی بر پر شدن حافظه روبه رو شدید میتونید انجام بدید حذف کردن حافظه ای با عنوان کش از گوشیتون هست که میتونه تا حد قابل قبولی حافظه براتون باز کنه. این حافظه مربوط به اپ های موجود توی گوشیتون هست و در صورتی که برنامه ها و اپلیکیشن های زیادی روی گوشتون نصب باشه و یه مدت طولانی هم ازشون استفاده کرده باشید شک نکنید که یه عالمه اطلاعات اضافی روی حافظه ی کش گوشتون ذخیره شده که منتظر شما نشسته که با یک کلیک همه رو به خونه ی ابدیشون بفرستید و برای همیشه از روی گوشیتون حذفشون کنید.

برای پاک کردن این حافظه شما میتونید حافظه ی کش این اپ ها رو با توجه به سلیقتون و تک به تک پاک کنید و یا با انجام کاری که در ادامه میگیم به طور کلی و یکجا از شر اون ها خلاص بشید، برای این منظور کافیه که به قسمت تنظیمات گوشیتون مراجعه کنید و طبق عکس زیر عمل کنید.

 حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم

حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم؟ عکس ها و فیلم ها رو حذف کن!

این که عکس و فیلم دارای حجم بالایی هستن برای هیچ کسی پوشیده نیست و این روزا هم که به هر میزان که وضوح و کیفیت دوربین گوشی ها افزایش پیدا میکنه حجم عکس ها و ویدیوهای گرفته شده توسط او ها هم زیاد میشه. بنابراین اگر از اون دسته از افرادی هستید که بی نهایت علاقه ره ثبت تصاویر دارید باید دیر یا زود منتظر این باشید که حافظه ی گوشیتون پر بشه و در صورتی که این اتفاق افتاد حالا شما باید برای ایجاد فضای خالی این عکس ها و ویدیو ها رو پا کنید، اما مسلما علاقه ای به این کار نداشته باشید پس باید چیکار کرد؟ در ادامه بهتون میگیم.

 حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم

حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم؟ از عکس و فیلم ها بکاپ بگیر و بعد باهاشون خداحافظی کن

یکی از راه حل هایی که با استفاده از اون میتونید به راحتی هر چه تمام تر حافظه ی گوشیتون رو آزاد کنید این هست که از فیلم ها و عکس های موجود توی گوشیتون بکاپ بگیرید برای این کار در صورتی که اینترنتتون پر سرعت هست و از نظر حجم هم اوکیه میتونید از برنامه ی Google Photos استفاده کنید به شکال اتوماتیک عکس هاتون رو توی اکانت گوگلتون آپلود میکنه و در این حالت هر عکسی که شما میگیرید هر موقع که به اینترنت وصل بشید به صورت خودکار و آنلاین توی اکانت گول شما آپلود میشه و اینجوری دیگه شما نیازی به این که اون ها رو توی حافظه ی گوشیتون ذخیره کنید که جا بگیرن ندارید.

برای استفاده از این برنامه هم کافیه که به Google Photos برید و بعد از قسمت Settings یا همون تنظیمات اون، گزینه ای تحت عنوان Back up & Sync فعال کنید که همونطور که گفتیم امکان بکاپ گرفتن و آپلود خودکار عکس های ثبت شده توسط دوربینتون رو توی اکانت گوگل فراهم میکنه. شما همچنین میتونید با انتخاب یه گزینه ی دیگه در این بخش تنظیمات این برنامه به اسم Free Up Device Storage با استفاده از این برنامه عکس هایی که میگیرید رو بلافاصله بعد از بکاپ از گوشیتون حذف کنه تا دیگه لازم نباشه که شما اقدام به حذف کنید.

 حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم

حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم؟ بازی ها و اپ هایی رو که برات فایده ندارن رو بپاک

یکی دیگه از کارهایی که با کمک اون میتونید حجم قابل توجهی از حافظه ی گوشیتون رو آزاد کنید حذف یه سری از بازی ها و اپ های توی گوشیتون هست که اونطور که باید و شاید ازشون استفاده نمیکنید چون خیلی از وقتا دیده شده که بعضی ها یه سری برنامه ها روی گوشیشون نصب میکنن که وقتی یه مدت میگذره مصلا یادشون نمیاد که همچین برنامه ای روی گوشیشون داشتن، بنابراین پیشنهاد میکنیم که در خصوص لیست برنامه های گوشتون مطلع باشید و در صورتی که یه برنامه رو غیر ضروری تشخیص دادید اقدام به پاک کردن اون کنید، شک نکنید که با این کار حجم قابل توجهی از حافظه ی گوشیتون آزاد میشه.

 حافظه گوشی رو چطور خالی کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی