|

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو و قابلیت خاموشی در صورت عدم نیاز!

بالاخره اپل با سری آیفون 14 تلاش کرد تا تغییرات چشمگیری در آیفون های خود ایجاد کند از جمله نمایشگر همیشه روشن که قابلیت خاموشی خودکار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که اپل به نسخه های پرو سری جدید خود اضافه کرده است نمایشگر همیشه روشن می باشد، اما این ویژگی جذاب تر می شود وقتی که متوجه می شوید نمایشگر آیفون 14 پرو قابلیت خاموشی خودکار در صورت عدم نیاز به آن را دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، نمایشگر همیشه روشن یا AOD (مخفف Always On Display) یکی از قابلیت‌های اضافه‌شده در پرچم‌داران جدید اپل، یعنی دو مدل پرو خانواده‌ی آیفون ۱۴ است. این قابلیت به‌صورت یکپارچه با اعلان‌ها و افکت عمق و رنگ‌های پس‌زمینه هماهنگ است و در حالت فعال، با قفل‌ کردن گوشی، افکت عمق را از تصویر پس‌زمینه‌ی حذف می‌کند و تصویر عقب‌تر روی پس‌زمینه‌ کاملاً تیره و هم‌زمان تصویر جلوتر در پس‌زمینه نیز کم‌نور می‌شوند. علاوه‌بر‌این بسته به سلیقه‌ی کاربر، تصویر جلوتر در پس‌زمینه را می‌توان با رنگ‌ها و قابلیت برجسته‌سازی لبه‌ها شخصی‌سازی هم کرد.

Apple iPhone 14

ویجت‌ها در حالت AOD فعال، مشاهده‌شدنی خواهند بود؛ اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل Burn-in نمایشگر OLED آیفون ۱۴ پرو، بدون اینکه توجه کاربر جلب شود، در فواصل زمانی مشخصی محو و دوباره ظاهر می‌شوند. محتوای نشان‌داده‌‌شده روی صفحه‌ی قفل هم در حالت AOD فعال و هم در حالت غیرفعال، باید به‌شکلی یکپارچه پیکربندی شوند و از بقیه‌ی اِلِمان‌های روی صفحه تفکیک‌دادنی نباشند. این بدان معنی است که تصویر پس‌زمینه، رنگ، فونت و ویجت باید در هر دو حالت یکسان انتخاب شوند؛ اما عناصر بصری اصلی خودِ قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن را می‌توان به‌طور‌ مستقل شخصی‌سازی کرد.

نوتیفیکیشن‌ها در حالت فعال‌بودن نمایشگر همیشه‌روشن آیفون ۱۴ پرو مانند صفحه‌ی قفل معمولی، به‌ترتیب زمانی روی هم نمایش داده می‌شوند و به‌مدت ۱۰ ثانیه نیز به‌طور‌ نامحسوس مشاهده‌شدنی هستند. با روشن‌شدن صفحه‌نمایش، نوتیفیکشن‌ها را به همان روال قبلی می‌توان مشاهده کرد. صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس به لطف قابلیت AOD زمانی که آیفون در جیب کاربر یا رو به پایین روی میز قرار داده شده باشد، خاموش می‌شود و با این کار عمر باتری در حالت آیدل افزایش پیدا می‌کند.

Apple iPhone 14

به گزارش Macrumors، فیلیکسبا یوتیوبر آلمانی که در رویداد "Far out" اپل نیز حضور داشت، قابلیت AOD را به صورت تجربی آزمایش کرده و طبق گفته‌ی او اگر کاربری اپل واچ خود را با دو مدل پرو آیفون‌های جدید، یعنی آیفون ۱۴ پرو ۱۴ پرو مکس جفت کرده باشید؛ این دو محصول به محض اینکه تشخیص دهند کاربر، بدون گوشی خود اتاق را ترک کرده است، قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را غیرفعال می‌کنند.

به نظر می‌رسد آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از داده‌های اپل واچ برای فعال یا غیرفعال کردن قابلیت AOD و تشخیص زمان خروج کاربر از اتاق، استفاده می‌کند. البته در وب‌سایت اپل به این قابلیت منحصربه‌فرد هیچ اشاره‌ای نشده و در جریان رویداد هم حرفی از آن میان نیامد، بااین‌حال می‌توان آن را به مصرف بهینه‌ی انرژی در آیفون‌های جدید مرتبط دانست.

آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به پنل‌های OLED کم‌مصرف با نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز مجهز هستند و با بهره‌مندی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن، در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کنند. علاوه‌براین، تراشه‌ی A16 Bionic به‌کاررفته در این دو محصول نیز دارای موتور نمایشگر جدیدی است که به مدیریت قابلیت AOD و دیگر ویژگی‌های آن‌ها مانند ProMotion و همچنین بهینه‌سازی بهره‌وری انرژی کمک می‌کند.

Apple iPhone 14

اپل قصد دارد آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس را در کنار دو مدل دیگر این خانواده از روز جمعه ۱۶ سپتامبر به دست مشتریان برساند.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها