|

اپل

شایعات از طراحی دور از انتظار آیفون 14 پرو خبر می دهند؛ یک بریدگی کپسولی در راه است

Rumor claims iPhone 14 Pro's dual-cutouts will appear as one and show privacy indicators

اگرچه که مدت هاست اخبار و شایعات از طراحی پانچ و کپسولی برای صفحه نمایش رده بالاهای آیفون صحبت می کنند اما ظاهرا اتفاقات دیگری در راه است.

لینک کوتاه کپی شد

هفته آینده غول فناوری کوپرتینویی اپل از خط تولید آیفون های 2022 خود رونمایی خواهد کرد و حالا در حالی که همه مطمئن بودند قرار است با طراحی ای ترکیبی از یک پانچ و یک بریدگی کپسولی شکل بر روی صفحه نمایش نسخه های پرو آیفون 14 رو به رو شوند، به نظر می رسد که اپل تصمیم دارد تا این دو بریدگی را با هم ترکیب کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، تقریباً یک سال از انتشار اولین شایعه‌ها درباره‌ی حذف بریدگی (ناچ) نمایشگر آیفون 14 پرو و پرو مکس می‌گذرد و اکنون تمامی افشاگران معتقدند که اپل قصد دارد دو گوشی پرچم‌دار جدید خود را به‌جای بریدگی به دو حفره مجهز کند. به‌طورمشخص‌تر گفته می‌شود آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در بالای نمایشگر خود حفره‌های دایره‌ای‌شکل و بیضی‌شکل دارند.

تاکنون، افراد زیادی به طراحی جدید آیفون اشاره کرده‌اند؛ اما به این موضوع اشاره نشده بود که نرم‌افزار آیفون هنگام فعال‌بودن صفحه‌نمایش چگونه خودش را با آن تطبیق می‌دهد. مک‌رومرز به‌نقل از افشاگری که نخواسته است نامش فاش شود، می‌نویسد هنگام روشن‌شدن نمایشگر، حفره‌‌های دایره‌ای و بیضی ازلحاظ بصری ازهم جدا نیستند؛ بلکه به‌عنوان بریدگی کپسولیِ طویل‌تر و به‌هم‌پیوسته به‌چشم می‌آیند.

iPhone 14 Pros

درواقع، به‌نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته است پیکسل‌های موجود در فضای خالی بین حفره‌های دایره‌ای‌شکل و بیضی‌شکل را که در رندرها دیده می‌شد، خاموش کند. این طراحی هنگام استفاده‌ی روزمره‌ی کاربر از آیفون،‌ کمتر باعث حواس‌پرتی می‌شود.

مک‌رومرز می‌نویسد که اپل قصد دارد ناحیه‌های مشکی اطراف بریدگی‌ها را گسترش دهد تا از محتوا میزبانی کنند. برای مثال، ممکن است اپل ناحیه‌ی تاریک را به‌سمت چپ و راست گسترش دهد تا آیکون‌هایی مخصوص در داخل آن ناحیه‌ی تاریک به‌نمایش دربیاید. حتی ممکن است ناحیه‌ی تاریک به‌سمت پایین گسترش پیدا کند تا ناحیه‌ی مربعی بزرگی با گوشه‌های گرد برای نمایش نوتیفیکیشن ظاهر شود.

مک‌رومرز می‌گوید شماری از کارمندان فاکسکان که در خط مونتاژ آیفون 14 فعالیت می‌کنند،‌ به‌طورغیرمستقیم ادعاهای مطرح‌شده‌ی افشاگر ناشناس را تأیید کرده‌اند. کارمندان فاکسکان می‌گویند اپل به‌دنبال ترکیب حفره‌ی دایره‌ای با حفره‌ی بیضی و ایجاد حفره‌ی بیضی طویل‌تر است.

iPhone 14 Pros

هفته‌ی آینده، سرانجام مشخص می‌شود که نرم‌افزار گوشی‌های اپل چگونه با حفره‌ی بالای نمایشگر تطبیق پیدا می‌کند. اپل در مراسم ۱۶ شهریور، چهار گوشی جدید معرفی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود آیفون 14 پرو و پرو مکس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی A16 مجهز باشند و از سیستم ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی کنند.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها