|

طرز تهیه ته چین قیمه نثار یه غذای اعیونی و مجلسی + رازهای خوشمزه شدنش

میشه در تهیه قیمه نثار خلاقیت به خرج داد و اون رو مجلسی تر و خوش آب و رنگ تر درست کرد. ته چین قیمه نثار اون شکل خاص از این غذای خوش طعمه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمه نثار یه غذای اعیونی و مجلسی خوشمزه ست که اصل اون به شهر قزوین برمیگرده اما می تونه یه گزینه خوب واسه ناهار یا شام مهمونی باشه. ترکیب برنج خوش عطر ایرونی، گوشت تازه گوسفندی، لپه و خلال های پسته و بادوم در این غذا خیلی فوق العاده ست.

میشه در تهیه قیمه نثار کمی خلاقیت به خرج داد و اون رو مجلسی تر و خوش آب و رنگ تر درست کرد. ته چین قیمه نثار اون شکل خاص از این غذای خوش عطر و طعمه که میز پذیرایی از مهمونا رو حسابی جذاب میکنه. در این مطلب، طرز تهیه ته چین قیمه نثار رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

gheyme-nesar-tahchin-6

مواد لازم برای تهیه ته چین قیمه نثار

گوشت چرخ کرده 400 گرم

برنج 4 پیمونه

تخم مرغ  2 عدد

ماست همزده پرچرب یک لیوان

پیاز متوسط 2 عدد

خلال پوست پرتقال یک لیوان

خلال پسته نصف لیوان

خلال بادوم درختی نصف لیوان

زرشک نصف لیوان

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

عرق بهار نارنج یک قاشق غذاخوری

روغن به مقدار لازم

زعفرون دم کرده به مقدار لازم

پودر تخم گشنیز به مقدار لازم

پودر زیره سیاه به مقدار لازم

پودر دارچین به مقدار لازم

پودر سیر به مقدار لازم

پودر پیاز به مقدار لازم

فلفل سیاه  به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

gheyme-nesar-tahchin-3

طرز تهیه ته چین قیمه نثار

مرحله اول

پیازها رو پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید. داخل یک تابه‌ روغن بریزید، پیازها رو اضافه کنید و روی حرارت زیاد 10 تا 15 دقیقه تفت بدید. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

گوشت چرخ‌ کرده رو همراه نصف ادویه مد نظرتون داخل یک تابه بریزید و تفت بدید. وقتی گوشت تغییر رنگ داد، باقی مونده ادویه‌ها و پیاز سرخ شده رو اضافه کرده و حدود 2 دقیقه دیگه تفت بدید.

مرحله سوم

حالا یک قاشق چایخوری از عصاره زعفرون رو داخل تابه بریزید و چند دقیقه دیگه به هم بزنید. بعد یک قاشق غذاخوری رب گوجه و کمی آب داخل تابه بریزید، حرارت رو کم کنید تا مواد چند دقیقه با هم جا بیفتن. هر زمان سس به بافت و غلظت مناسب رسید خلال پسته، خلال بادوم و زرشک رو اضافه کنید، هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

gheyme-nesar-tahchin-5

مرحله چهارم

یک قابلمه کوچیک رو پر از آب کنید و روی حرارت قرار بدید تا به جوش بیاد. بعد خلال پوست پرتقال که از قبل خیس کردید رو اول داخل آبکش، بعد داخل قابلمه آب جوش بریزید تا 5 دقیقه بجوشه. این کار رو 3 تا 4 بار تکرار کنید تا تلخی کامل رفع بشه و بعد همراه یک قاشق غذاخوری عرق بهار نارنج به سس گوشت اضافه‌ کنید.

مرحله پنجم

یک قابلمه مناسب رو پر از آب کنید و روی حرارت قرار بدید. هر زمان آب به جوش اومد، برنج‌ رو که از قبل شستید به همراه نمک داخلش بریزید. بعد از حدود 8 دقیقه برنج‌ رو آبکش کنید.

مرحله ششم

یک سوم برنج آبکش شده رو با ماست پر چرب، زعفرون دم کرده و تخم مرغ مخلوط کنید. یک قابلمه روی حرارت بذارید، روغن بریزید و وقتی داغ شد، برنج زعفرونی رو اضافه کرده و با پشت قاشق فشرده و یکدست کنید. سس گوشتی رو بریزید و کمی فسرده کنید و سپس برنج سفید رو اضافه کرده و باز هم فشرده کنید.

gheyme-nesar-tahchin-2

مرحله هفتم

حدود 45 دقیقه زمان بدید تا ته چین قیمه نثار آماده بشه سپس از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید و سرو کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها