|

طرز تهیه ته چین قیمه بادمجون/ یه غذای عالی واسه وقتی که مهمونای عزیزی داری

توی این مقاله طرز تهیه یه ته چین خاص بنام ته چین قیمه بادمجون رو یاد میگیری که واقعا مزه خوبی داره و جون میده واسه مهمونای عزیزت درستش کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انواع خیلی متنوعی از ته چین توی فرهنگ غذایی ایرانیا وجود داره که هر کدوم طعم و مزه خاص خودشون رو دارن. خوبی این غذا اینه که کلی خلاقیت میشه به خرج داد و با مواد اولیه مختلف ته چین رو درست کرد. ته چین مرغ، ته چین گوشت و بادمجون، ته چین لوبیا پلو و... فقط تعداد کمی از انواع این غذای خوشمزه و محبوب هستن. توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه ته چین خاص به نام ته چین قیمه بادمجون رو بهت آموزش بدم که واقعا مزه خوبی داره و جون میده واسه مهمونای عزیزت درستش کنی تا همگی دستورش رو ازت بگیرن. تا پایان همراه من باش...

tahchinn5

مواد لازم برای ته چین

برنج ۳ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

ماست یک پیمانه

کره یا روغن به میزان دلخواه

زعفران غلیظ دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

زرشک به مقدار کافی

خلال بادام و پسته به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پودر هل به مقدار کافی

tahchinn6

مواد میانی ته چین قیمه بادمجون

گوشت ۳۰۰ گرم

لپه 150 گرم

بادمجان ۳ عدد

پیاز یک عدد متوسط

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز و پودر دارچین به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای ته چین قیمه بادمجون براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

tahchinn2

طرز تهیه ته چین قیمه بادمجون

مرحله اول

پیاز رو نگینی خرد و کمی سرخ میکنیم تا سبک بشه. تکه های گوشت رو داخل ماهیتابه اضافه میکنیم و تفت میدیم. رنگ گوشت که عوض شد لپه رو که از چند ساعت قبل خیس کردیم، آبکش میکنیم و همراه گوشت و پیاز، چند دقیقه تفت میدیم. در ادامه سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر دارچین و رب گوجه فرنگی هم اضافه کرده و حدود 2 دقیقه تفت میدیم. داخل قابلمه کمی آب میریزیم تا گوشت و لپه به مدت یک ساعت و نیم بپزه. در انتها قیمه بادمجون باید سفت باشه و آب نداشته باشه.

مرحله دوم

تا گوشت پخته بشه، برنج رو با کمی نمک نیمه پز کرده و آبکش می کنیم. حواستون باشه که برنج زیادی نپزه چون داخل ته چین له میشه. بهتره برنج کمی سفت تر از معمول باشه.

tahchinn3

مرحله سوم

بادمجون ها رو شسته، ورقه ورقه کرده و در مقداری روغن سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ هایی که از قبل بیرون یخچال گذاشتیم و هم دمای محیط شدن رو داخل یه کاسه بزرگ میشکنیم. ماست، زعفران دم کرده و روغن مایع رو به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر هل به تخم مرغ ها اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

مرحله پنجم

برنج آبکش شده رو داخل کاسه میریزیم و با مخلوط ماست و تخم مرغ به آرامی هم میزنیم. قابلمه مناسب رو روی شعله گاز میذاریم، روغن به اندازه کافی داخلش میریزیم و میذاریم حسابی داغ بشه. حالا یک سوم مخلوط برنج رو داخل قابلمه میریزیم و با پشت قاشق مواد رو صاف و منسجم میکنیم.

tahchinn4

مرحله ششم

حالا نصف مخلوط گوشت و لپه رو روی برنج میریزیم. یک لایه بادمجون سرخ شده و دوباره یک سوم برنج رو روی بادمجون ها میریزیم و باز هم با پشت قاشق مواد رو صاف و منسجم میکنیم. باقیمونده قیمه رو اضافه کرده، یک لایه بادمجون سرخ شده میذاریم و حالا بقیه مخلوط برنج رو داخل قابلمه میریزیم و کاملا صاف میکنیم و دم کنی میذاریم.

مرحله هفتم

ده تا 15 دقیقه حرارت متوسط باشه تا ته چین بخار کنه و ته دیگ ببنده، سپس حرارت رو کم میکنیم و 45 دقیقه تا یک ساعت زمان میدیم تا غذا بپزه و آماده بشه. بعد از این مدت شعله رو خاموش کرده و 5 دقیقه زمان میدیم. سپس ته چین رو داخل یک ظرف مناسب برمیگردونیم و با زرشک و خلال بادام و پسته که داخل روغن کمی تفت دادیم تزئین میکنیم و نوش جان

توی این مقاله طرز تهیه یه غذای خوشمزه به نام ته چین قیمه بادمجون رو یاد گرفتیم که طعم بی نظیری داره. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی دستورهای آشپزی زیادی رو ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی