|

طرز تهیه خورش انار بیج / روش پخت اصیل شمالی با طعم و مزه عالی

خورش انار بیج یکی از غذاهای خوب گیلانیه که میشه اون رو با رب انار و انار درست کرد و از خوردنش همراه با کته لذت برد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای شمالی رو خیلی ها دوست دارن و توی همه جای ایران تهیه و سرو میشن؛ غذاهایی که ماده اولیه اون ها رو معمولا رب انار، گردو، سبزی های محلی، بادمجون، تخم مرغ و... تشکیل میدن و مزه خیلی خوبی هم دارن. غذاهای معروف و خوشمزه ای مثل کباب ترش، شوید واویشکا، خورش آلو مسما، خورش غوره مسما، باقالاقاتق، میرزا قاسمی و... کلی غذای فوق العاده دیگه.

با رسیدن فصل پاییز و انارهای خوشمزه بازار درست کردن رب انار و غذاهای عالی با این میوه خاص، حسابی گرم میشه و خورش انار بیج هم یکی از غذاهای خوب گیلانیه که میشه اون رو با رب انار و انار درست کرد و از خوردنش لذت برد. در ادامه طرز تهیه خورش انار بیج رو به روش اصیل شمالی بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

anarbij-2

مواد لازم برای تهیه خورش انار بیج

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

مغز گردو ۲۰۰ گرم

پیاز بزرگ ۲ عدد

سبزی معطر ۳۰۰ گرم

رب انار یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

*سبزی معطر شامل سبزیجات محلی خالواش و چوچاق و همینطور جعفری، گشنیز و نعناست.

anarbij-3

طرز تهیه خورش انار بیج

مرحله اول

سبزی معطر رو که پاک کردید و شستید، خرد کنید. داخل یک ماهیتابه روغن بریزید و سبزی خرد شده رو تفت بدید. حین سرخ کردن سبزی اون رو مدام هم بزنید تا سبزی نسوزه. وقتی به اندازه کافی تفت خورد، تابه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

یکی از پیازها رو به صورت نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه تفت بدید تا سبک و شیشه ای بشه. در ادامه گردو رو آسیاب کنید و داخل قابلمه بریزید و حدود یک دقیقه تفت بدید.

مرحله سوم

حالا رب انار رو به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و کمی تفت بدید، سپس ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدید گردوها با حرارت ملایم بپزن و به خوبی روغن بندازن.

anarbij-5

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت سبزی سرخ شده رو به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدید خورش جا بیفته.

مرحله پنجم

در این مرحله از درست کردن خورش انار بیج، پیاز دوم رو با رنده ریز رنده کنید و پس از گرفتن آب اضافیش داخل یک کاسه بریزید. گوشت چرخ کرده رو به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و مواد رو چند دقیقه با دست ورز بدید تا کاملا چسبناک بشه.

مرحله ششم

از مخلوط گوشت چرخ کرده قلقلی هایی درست کنید و با کمی روغن تفت بدید. سپس به قابلمه خورش انار بیج اضافه کنید و اجازه بدید تا خورش کاملا جا بیفته. در نهایت خورش انار بیج خوشمزه رو همراه پلوی زعفرونی و یا کته سرو کنید. نوش جان.

anarbij-1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها