|

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی / واسه افزایش چند برابری رشد گل خوشگلت راهکار زیاده

اگر شما هم این مشکل رو دارید که گیاهتون رشد کمی داره و نمیدونید چه کنید تا بزرگ تر بشه، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه تو هر خونه ای یکی یدونه یا چند تا گل و گیاه وجود داره که اعضای اون خونواده ازشون نگهداری میکنن. معمولا هم مامانا و یا دخترای خونه این کار رو بر عهده دارن و اگر هم تو خونه نباشن به بابای خونه و یا پسرا میگن گل ها رو حتما آبیاری کنن. خب این ها داستانی بود که در واقعیت پیش اومده بود و گفتیم، و این موجودات زنده که خیلی هم گناه دارن، به شدت ملوس و حساس هستند جوری که گویی با یک دختر بچه پنج ساله در ارتباطی! خیلی وقتا گیاهان آپارتمانی به دلیل اینکه جاشون عوض میشه قر میکنن و ممکنه یا به کل جونشون رو از دست بدن و یا اینکه رشدشون کم بشه و مریض بشن و موارد دیگه. خب در رابطه با موضوعات مختلف گیاهان آپارتمانی بارها صحبت داشت ایم، اما اینبار میخوایم بریم سراغ این مسئله که رشد گیاه کم بشه چیکار کنیم زودتر رشد کنه. اگر شما هم با رشد کم گیاهان آپارتمانی که دارید به مشکل برخورده اید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی

واسه کف گلدان یه اسفنج در نظر بگیر

هر گیاهی برای رشدش نیاز به آب داره، یکی کمتر و یکی بیشتر. اگر شما فردی هستید که آبیاری به گیاهان تون رو فراموش می کنید، پس بهتره که از ترفند اسفنج استفاده نمایید. اسفنج ها این قابلیت رو دارن که آب رو جذب کنن درسته؟ پس بهتره که در زمان تعویض گلدان از یک اسفنج استفاده کرده و در کف آن قرار دهید و سپس خاک رو بهش اضافه کنید. اسفنج میتونه آب اضافی رو بگیره و اون رو در بخش کف گلدان نگه داره.

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی

واسه آبیاریش یه بطری آب تو خاک بکار

یکی دیگه از تکنیک های آبیاری اینه که یه بطری پلاستیکی کوچیک رو آب کرده و داخل خاک بکارید. فراموش نکنید که در کف بطری حتما یک برش کوچیک ایجاد کرده و گلدانی بزرگ داشته باشید تا بتونید خاکش رو کنده و بطری رو به حالت ایستاده بکارید. نوک بطری باید جوری باشه که با سطح خاک همسطح باشه. وقتی بطریتون رو از آب پر کردید، حالا متناسب با نیاز خاک به آب، گیاه میتونه ذره ذره آب میزان آبی که میخواد رو تغذیه کنه.

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی

با تکه های یخ میشه گیاه آپارتمانی رو آبیاری کرد و به رشدش کمک داشت

اما به نظرتون اگر گلدان و گیاه ما کوچیک باشه و نشه گلدان رو بزرگ کرد و بطری کاشت هم راهی هست؟ در این جا میتونید چند تا تیکه کوچیک یخ رو بر روی سطح خاک قرار دهید و اون رو از شاخ و برگ گیاه دور نمایید. یه به مرور میتونه آب بشه و به خاک جذب بهش که خب این ترفند برای گلدان های کوچیک ارکیده بسیار ایده آله. جالبه بدونید یک تکه یخ میتونه آب مورد نیاز یک هفته گل ارکیده رو تامین کنه و لذتش رو ببره.

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی

از فیلتر کاغذی و دونه قهوه استفاده کنید

باید این نکته رو بدونید که گیاهان آپارتمانی نیز از فیلتر کاغذی قهوه بهره می برند. زمانی که میخواین گلدان یک گل رو تعویض کنید، بهتره که یکی دو تا از این فیلترا رو در کف گلدانتون قرار دهید. این میتونه یه روش ارزون قیمت باشه که برای کوددهی به گیاه و جاری کردن آب اضافش در لا به لای خاک هستش. پس اگر اهل خوردن قهوه هستید بهتره که اصلا دونه های اون رو دور نندازید و به جاش اون رو داخل خاک قرار بدید که گیاه خوشش میاد. دونه ها حالت اسیدی خاک رو افزایش میده و مورچه‌ ها رو هم ازش دور نگه میداره.

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی

آب سبزیجات و تخم مرغی که خوردی رو دور نریز

اما قهوه تنها عنصری نیست که میتونه برای گیاه موثر باشه و دیگر خوراکی هایی همچون آب تخم مرغ هم عالیه. هر زمان که تخم مرغ آب پز خوردید بهتره که آبش رو نگه دارید بزارید داخل دمای اتاق خنک بشه و مواد غذایی که داره رو برای گیاهتون استفاده کنید. اما این ترفند تنها برای تخم مرغ نیست و شما میتونید آب سبزیجات پخته شده رو هم که به نوعی کود رقیق برای گیاه محسوب میشه برای گیاه استفاده کنید.

ترفند رشد سریع گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها