|

طرز تهیه کوفته ریزه به روش سنتی / یه غذای خوشمزه که واسه ناهار روز شنبه عالیه

کوفته ریزه یکی از غذاهای دلچسبه که اون رو با گوشت چرخ کرده، لپه، برنج و سیب زمینی می پزن و اگه مزه اون تنظیم باشه خیلی فوق العاده ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای سنتی خیلی طرفدار دارن؛ آبگوشت، کوفته تبریزی، پلو و خورش قورمه سبزی و... از جمله این غذاهای محبوب هستن که همه آدما ازشون خاطره دارن و یاد دورهمی های قدیمی و باصفاشون می افتن. یه سری غذاها هم اگرچه کمتر طبخ میشن اما به همون اندازه خوشمزه ان و باید بیشتر بهشون پرداخت.

کوفته ریزه یکی از همین غذاهای دلچسبه که واسه ناهار عالیه. این غذای خوشمزه رو با گوشت چرخ کرده، لپه، برنج و سیب زمینی می پزن و اگه مزه اون تنظیم باشه و حسابی جا بیفته خیلی فوق العاده ست. توی این مطلب، طرز تهیه کوفته ریزه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kufte-rize-7

مواد لازم برای تهیه کوفته ریزه

گوشت چرخ‌ کرده   ۴۰۰ گ

لپه یک سوم پیمانه

برنج نصف پیمانه

پیاز 2 عدد

سیب ‌زمینی ۲ عدد

استاک گوشت 5 پیمانه

سبزی معطر (مرزه و ترخون) ۱۰۰ گرم

رب گوجه‌ فرنگی 2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر زیره سبز یک قاشق چایخوری

گرد لیموعمانی یک قاشق سوپخوری

آرد گندم به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

kufte-rize-5

طرز تهیه کوفته ریزه

مرحله اول

لپه رو از شب قبل بشویید و با مقداری آب خیس کنید. سپس آبش رو دور بریزید و با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و به مدت یک ساعت بپزید. اواخر پخت بهش نمک بزنید و سپس آبکش کنید.

مرحله دوم

برنج رو هم از چند ساعت قبل بشویید و خیس کنید. سپس با کمی نمک و مقداری آب حدود 8 دقیقه بپزید و سپس آبکش کنید.

kufte-rize-

مرحله سوم

گوشت چرخ ‌کرده داخل یک ظرف بریزید و نمک اضافه کنید و ورز بدید. سپس یک پیاز رنده شده و آب گرفته شده، لپه، برنج، نیمی از زردچوبه، نیمی از زیره و فلفل رو بهش اضافه کنید و ورز بدید تا مایه کوفته، کاملا‌ حالت چسبندگی پیدا کنه. در ظرف رو ببندید و داخل یخچال قرار بدید.

مرحله چهارم

پیاز بعدی رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. سپس داخل یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیاز رو تفت بدید تا سبک بشه. رب گوجه‌ فرنگی و گرد لیموعمانی رو به‌ همراه بقیه زیره و بقیه زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت بدید.

kufte-rize-6

مرحله پنجم

سیب زمینی رو پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. سپس به همراه سبزی، مقداری نمک و فلفل و استاک گوشت به قابلمه اضافه کرده و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد.

مرحله ششم

مایه کوفته ریزه رو از یخچال خارج کنید. کفت دست کمی روغن بمالید و از مایه گوشتی کمی بردارید و داخل دست گلوله کنید. کوفته ریزه ها رو داخل آرد بغلتونید و با کمی روغن تفت بدید. سپس کوفته ریزه ها رو به آرومی به سس در حال جوش اضافه کنید.

kufte-rize-3

مرحله هفتم

در قابلمه رو بذارید و حرارت رو کم کنید. حدود یک ساعت زمان بدید تا کوفته ریزه ها بپزن و سس غلیظ بشه. سپس کوفته ریزه رو در ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه نون تازه و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها