|

طرز تهیه جغور بغور به روش اصیل ایرونی/ طرفدارای دل و جگر عاشق این غذا هستن

جغور بغور یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانیه که خوراکی از دل و جگر گوسفنده و واقعا لذیذه! توی این مقاله طرز تهیه این غذا رو یاد می گیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یه سری غذاها سنتی هستن و ریشه در فرهنگ کشورها دارن. غذاهایی که توی جاهای دیگه مرسوم نیست و مختص همون منطقه ست. غذاهایی مثل آبگوشت، کله پاچه، قرمه سبزی و... که خیلی خوشمزه و پرطرفدار هم هستن، مخصوص ما ایرانیاست. یکی دیگه از این غذاهای سنتی و خوشمزه جغور بغور نام داره که خوراکی عالی از دل و جگر گوسفنده و اگر اصولی و با عشق درست بشه، واقعا لذیذه! توی این مقاله میخوایم این خوراک خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم تا وقتی یه دورهمی داشتین، درست کنین و از خوردنش در کنار هم لذت ببرین. تا پایان همراه ما باشین...

jaghurbaghur1

مواد لازم برای تهیه جغور بغور

دل، قلوه و جگر گوسفند یک عدد

پیاز ۲ عدد

کره به مقدار لازم

رزماری ۲ شاخه

پودر آویشن یک قاشق چایخوری

سیر ۲ حبه

رب گوجه‌ فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

سیب‌زمینی یک عدد

آبغوره ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

jaghurbaghur7

طرز تهیه جغور بغور

مرحله اول

دل، قلوه و جگر رو پس از تمیز کردن و شستن به قطعات یک اندازه برش میدیم.

مرحله دوم

پیازها رو نگینی خرد کرده و داخل یک ماهیتابه بزرگ با مقداری روغن مایع تفت میدیم. کمی که سبک شد سیر له شده، آویشن و رزماری رو اضافه کرده و یکی دو دقیقه دیگه هم تفت میدیم.

jaghurbaghur6

مرحله سوم

قطعات دل و قلوه رو به پیاز و ادویه اضافه کرده و حدود ۱۰ دقیقه تفت میدیم تا آبِ اون کشیده بشه. در ماهیتابه رو میذاریم و حرارت رو ملایم می کنیم تا به مدت 25 دقیقه بپزه.

مرحله چهارم

بعد از اینکه دل و قلوه پخت، جگر رو اضافه کرده و تمام مواد رو با هم مخلوط می کنیم و حدود سه دقیقه تفت میدیم.

jaghurbaghur4

مرحله پنجم

رب گوجه فرنگی رو در ماهیتابه دیگه ای با روغن تفت میدیم تا بوی خامی اون گرفته و خوشرنگ بشه. رب رو به مخلوط دل و جگر اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سیب ‌زمینی رو در تابه جداگانه با روغنِ داغ سرخ کرده و سپس اون رو به‌ همراه آبغوره، کمی نمک و فلفل به تابه دل و جگر اضافه می کنیم و حدود ۱۵ دقیقه زمان میدیم تا مزه ها به خورد هم برن. در ۵ دقیقه آخر پخت، جعفری رو اضافه کرده و  سپس جغور بغور رو در ظرف مورد نظر ریخته و به‌ همراه نان تازه نوش جان می کنیم.

jaghurbaghur5

در این مقاله طرز تهیه یه غذای سنتی ایرانی به نام جغور بغور رو بهتون آموزش دادیم که بسیار لذیذه و نسبتا راحت آماده میشه. امیدواریم درست کنین و از خوردنش لذت ببرین. اگر به آشپزی علاقمند هستین اینجا می تونین دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی رو ببینید.

jaghurbaghur3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی