|

طرز تهیه کیک وانیلی ساده / بهترین کیک خونگی رو با پف زیاد و بافت عالی بپز

کیک وانیلی از بهترین و ساده ترین کیک های خونگیه که می تونه یه میان وعده جذاب باشه. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک های خونگی طعم خیلی خوبی دارن که در کنار یه استکان چای تازه دم یا یه فنجون قهوه، ضیافت عصرونه رو تکمیل میکنن... دستورهای خوب و امتحان شده می تونن خیالت رو از هر بابت راحت کنن تا هم کیکت خیلی خوب پف کنه و هم بافت سبک و عالی داشته باشه.

کیک هویج و گردو، کیک اسفنجی، کیک شکلاتی و... از کیک های محبوب خونگی هستن که خیلی راحت می تونی توی خونه آماده شون کنی. کیک وانیلی از بهترین و ساده ترین کیک های خونگیه که می تونه یه میان وعده جذاب باشه. توی این مطلب طرز تهیه کیک وانیلی ساده رو با بهترین دستور بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-sade-7

مواد لازم برای تهیه کیک وانیلی ساده

آرد 2ونیم پیمانه

تخم مرغ  4 عدد

شیر یک پیمانه

شکر یا پودر قند یک و نیم پیمانه

کره 200 گرم

وانیل یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

cake-sade-4

طرز تهیه کیک وانیلی ساده

مرحله اول

از نیم ساعت قبل مواد یخچالی رو خارج کنید تا هم دمای محیط بشن. آرد، بکینگ پودر و نمک رو مخلوط کرده و سه بار الک کنید و کنار بذارید. فر رو هم با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

شکر و کره رو داخل یک ظرف گود بریزید و با دور تند همزن برقی اونقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه. سپس شیر رو اضافه کنید و هم بزنید. حالا تخم مرغ ها رو دونه دونه به این مخلوط اضافه کرده و همچنان با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

cake-sade-2

مرحله سوم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با دور کند همزن یا لیسک در یک جهت هم بزنید. در این مرحله نیاز به هم زدن زیاد نیست و در حد مخلوط شدن مواد کافیه. سپس وانیل رو اضافه کرده و کمی دیگه هم بزنید تا مواد یکدست بشه.

مرحله چهارم

کف و دیواره های قالب رو با روغن مایع چرب کنید. مایه کیک رو به شکل یکدست در تمام نقاط قالب بریزید و اون رو داخل فر قرار بدید.

cake-sade-1

حدود 40 دقیقه بعد، فر رو باز کرده و با یک خلال دندون تست کنید. اگر مایه کیک به خلال دندون نچسبید کیک وانیلی ساده حاضره و می تونید از فر خارج کنید.

مرحله پنجم

وقتی کیک خنک شد اون رو از قالب خارج کنید، برش بزنید و داخل ظرف مورد نظرتون بچینید. نوش جان.

cake-sade-6

اگر اهل کیک و شیرینی پختن توی خونه هستید، اینجا می تونید یه مطلب با عنوان نکات مهم شیرینی پزی بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها