|

طرز تهیه کوزالاک مانتی به روش اصیل ترکیه / یه پیش غذای شیک واسه مهمونی ها

کوزالاک مانتی یکی از غذاهای معروف کشور ترکیه ست که بیشتر به عنوان یک پیش غذا سرو میشه و میتونه میز پذیرایی از مهمونا رو حسابی جذاب کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای کشور ترکیه تنوع بالایی دارن و خیلی هاشون با ذائقه ما ایرونیا هم سازگارن. خیلی از غذاهای اصیل این کشور توی ایران پخته میشن و حسابی هم محبوب و پر طرفدارن. انواع کباب دونر، بورک، لاهماجون، کوفته، اسکندر کباب و... از جمله این غذاهای خوشمزه و لذیذ هستن.

کوزالاک مانتی یکی دیگه از غذاهای معروف کشور ترکیه ست که بیشتر به عنوان یک پیش غذا سرو میشه و میتونه میز پذیرایی از مهمونا رو حسابی جذاب و چشم نواز کنه. توی این مطلب، طرز تهیه کوزالاک مانتی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kozalak-manti-1

مواد لازم برای تهیه کوزالاک مانتی

گوشت چرخ شده 250 گرم

ماست شیرین یک پیمانه

خمیر یوفکا مثلثی یک بسته

بادمجون متوسط 3 عدد

رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری

پیاز یک عدد

جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری

سیر 3 حبه

زردچوبه، ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

kozalak-manti-4

طرز تهیه کوزالاک مانتی

مرحله اول

برای شروع پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. سپس در مقداری روغن تفت بدید تا طلایی و سرخ بشه.

مرحله دوم

وقتی که پیاز سرخ شد، گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید و تفت بدید تا رنگش تغییر کنه. سپس نیمی از سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه‌ ها شامل زردچوبه، ادویه کاری و فلفل سیاه رو اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله شعله‌ گاز رو کم کرده و جعفری خرد شده رو اضافه و مخلوط کنید. حالا میزان نمک مایه گوشتی رو اندازه کنید و تابه رو کنار بذارید.

kozalak-manti-2

مرحله چهارم

بادمجون ‌ها رو روی شعله گاز یا منقل کبابی کنید و پوست بگیرید. سپس اون ها رو ساطوری کنید و در یک کاسه با نمک، فلفل سیاه، ماست و بقیه سیر له شده مخلوط کنید.

مرحله پنجم

خمیر یوفکا رو پس از باز کردن بسته در یک ظرف دردار یا بین دستمال نمدار قرار بدید تا خشک نشه. حالا هر مثلث خمیر رو با قیچی به دو مثلث مساوی کوچیک ‌تر تقسیم و به کمک یک نی اون ها رو رول کنید.

مرحله ششم

هنگام رول کردن وقتی به انتهای خمیر می ‌رسید با کمی آب لبه‌ اون رو خیس کنید تا به لایه‌ زیری بچسبه و سپس نی رو خارج کنید. رول های خمیر یوفکا رو داخل یک تابه و در روغن به صورت غوطه‌ ور سرخ کنید.

kozalak-manti-3

مرحله هفتم

برای سرو کوزالاک مانتی ابتدا رول‌ های یوفکای سرخ شده رو دور تا دور یا یک طرف ظرف بچینید، سپس بورانی بادمجون و در نهایت گوشت رو بریزید و در آخر با کمی جعفری خرد شده تزیین کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها