|

طرز تهیه اصیل گردو پلو / یه طعم عالی و بی نظیر از غذای سنتی شهرکرد

توی این مطلب، طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی رو یاد میگیری که یه غذای سنتی خوشمزه مربوط به شهرکرده.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- غذاهای محلی پر از خلاقیت و طعم و مزه های عالی هستن. به هر گوشه این سرزمین کهن که سر بزنی به انواع و اقسام خوراکی ها و غذاهای محلی و سنتی بر می خوری که انتها ندارن. غذاهایی مثل خورش ماست که اصل اون به اصفهان برمی گرده، خورش خلال که مربوط به کرمانشاه میشه، قیمه نثار که از قزوین میاد، کلم پلوی معروف شیرازی و...

یه غذای محلی که کمتر شناخته شده ست اما واقعا خوشمزه و لذیذه، گردو پلو هست که اصل اون به شهرکرد مربوط میشه. شهرکردی های عزیز گردو پلو رو با گوشت قلقلی و یا مرغ می پزن که هر دو واقعا عالیه. توی این مطلب، طرز تهیه گردو پلو با گوشت قلقلی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

gerdoo-polo-3

مواد لازم برای تهیه گردو پلو

برنج 2 پیمانه

گوشت چرخ کرده 200 گرم

گردو خرد شده یک پیمانه

پیاز یک عدد

کشمش پلویی نصف پیمانه

زرشک نصف پیمانه

زعفرون دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان دلخواه

کره 30 گرم

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

gerdoo-polo-5

طرز تهیه گردو پلو

مرحله اول

از حدود یک ساعت قبل برنج رو بشویید و با کمی نمک خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز رو پوست بگیرید، داخل صافی بریزید و آبش رو بگیرید. سپس با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و ورز بدید تا منسجم بشه. قلقلی هایی به اندازه گردو درست کنید و کنار بذارید.

gerdoo-polo-4

مرحله سوم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. در این فاصله داخل یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت بذارید و قلقلی ها رو تفت بدید.

مرحله چهارم

قلقلی ها رو از تابه خارج کنید و داخل همون تابه کشمش و زرشک رو که از قبل شستید، تفت بدید. گردوی خرد شده رو اضافه کنید و سپس زعفرون دم کرده و کمی پودر دارچین بریزید و از روی حرارت بردارید.

gerdoo-polo-2

مرحله پنجم

وقتی آب جوش اومد برنج رو چند دقیقه بجوشونید و سپس آبکش کنید. داخل قابلمه روغن بریزید و ته دیگ مورد نظرتون رو بذارید. برنج و مخلوط کشمش پلویی و زرشک رو لایه لایه داخل قابلمه بریزید. در انتها قلقلی ها رو روی برنج بچینید و گردو پلو رو به مدت 30 تا 40 دقیقه دم کنید.

مرحله ششم

15 دقیقه آخر، کره رو تکه تکه کنید و روی گردو پلو قرار بدید. وقتی غذا دم کشید از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مد نظرتون بکشید و همراه ترشی یا سالاد شیرازی سرو کنید. نوش جان.

gerdoo-polo-1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها