|

طرز تهیه خورش ماست اصفهان/ طعمی خاص از یه خورش که به عنوان دسر استفاده میشه!

توی این مقاله طرز تهیه خورش ماست اصفهان رو یاد میگیری که به خاطر مواد غذایی پرخاصیتی که در طبخ اون استفاده میشه، یه غذای با ارزش و کامله.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی ایرانی پر از عطر و طعم و مزه های خاص و نابه! آشپزهای ایرانی غذاهایی رو با عشق و شور طبخ می کنن که مزه بی نظیری دارن و با خوردنشون خاطره های زیادی رو به ذهن میارن! قیمه نثار، خورش خلال، باقالاقاتوق و خیلی غذاهای دیگه این حس رو در انسان ایجاد میکنن... یکی دیگه از این غذاهای عالی خورش ماست اصفهانه که البته بیشتر یک نوع دسر محسوب میشه ولی به خاطر مواد غذایی پرخاصیتی که در طبخ اون استفاده میشه، یه غذای با ارزش و کامله. توی این مقاله خورش ماست اصفهان رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید...

khoresh-mast3

مواد لازم برای تهیه خورش ماست

گوشت گردن گوسفند ۲۵۰ گرم

ماست پر چرب ۳ پیمانه

پیاز متوسط یک عدد

شکر نصف پیمانه

گلاب یک قاشق سوپخوری

مغز گردو یک قاشق غذاخوری

خلال بادام یک قاشق غذاخوری

خلال پسته و زرشک برای تزیین

زعفران دم کرده یک قاشق سوپخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

khoresh-mast4

طرز تهیه خورش ماست

مرحله اول

برای تهیه خورش ماست اصفهانی ابتدا داخل یک قابلمه مناسب آب بریزید و روی حرارت قرار بدید. سپس پیاز رو پوست گرفته و از وسط نصف کرده و به قابلمه اضافه کنید. در ادامه گوشت گردن رو به همراه کمی نمک و زردچوبه داخل قابلمه بریزید و با حرارت متوسط اجازه بدید گوشت گردن پخته بشه.

مرحله دوم

بعد از اینکه گوشت گردن به خوبی پخت، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و گوشت رو از قابلمه خارج کنید. استخوان های موجود در گوشت گردن رو با دقت جدا کنید و سپس گوشت رو داخل یک ظرف مناسب ترجیحا ظرف مسی بریزید.

در این مرحله باید اونقدر گوشت رو بکوبید تا رنگش مایل به سفید و بافتش کش دار بشه. اگر این کار رو به خوبی انجام بدید خورش ماست شما کشدار و منسجم خواهد شد.

khoresh-mast6

مرحله سوم

در این مرحله، یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و ماست پر چرب رو به همراه شکر داخل قابلمه بریزید. مواد رو به خوبی مخلوط کرده و قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار بدید و مداوم هم بزنید تا ماست حباب بزنه و نزدیک به نقطه جوش برسه.

مرحله چهارم

بعد از اینکه ماست به جوش اومد گوشت گردن کوبیده شده رو به قابلمه اضافه کرده و هم زدن رو ادامه بدید تا مواد حسابی مخلوط و یکدست بشن. پس از اینکه گوشت با مواد دیگه به خوبی مخلوط شد، مغز گردو، خلال بادام، زعفران دم کرده، گلاب و مقداری نمک به خورش ماست اصفهانی اضافه کنید.

khoresh-mast5

مرحله پنجم

چند دقیقه دیگه مواد رو هم بزنید تا یکدست بشه سپس از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی بکشید. خورش ماست رو با خلال پسته و زرشک تزیین کنید و به مدت حداقل ۱۲ ساعت در یخچال قرار بدید و سپس سرو کنید.

همونطور که دیدید خورش ماست بر خلاف خورش های دیگه ایرونی، به صورت سرد و به عنوان دسر سرو میشه. این خورشت رو میتونید با گوشت مرغ و بوقلمون هم درست کنید. نوش جان.

khoresh-mast2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها