|

طرز تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر / نذر ماه محرم امسال رو با این دستور عالی ادا کن

اینجا طرز تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر رو یاد میگیری که میتونی مواد اولیه رو متناسب با تعداد نفراتی که مد نظر داری، افزایش یا کاهش بدی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شله زرد در کنار خورش قیمه، عدس پلو، زرشک پلو با مرغ و... یکی از نذری های ماه محرمه. افراد زیادی با درست کردن شله زرد و توزیع اون، نذر خودشون رو به رسم هر ساله ادا می کنن. شله زرد بیشتر به عنوان یه دسر شناخته میشه که از ترکیب برنج، شکر و زعفرون آماده ش می کنن.

این دسر خوشمزه خیلی طرفدار داره و اگه چند نکته ساده در طبخش رو رعایت کنی، نتیجه کار عالی از آب درمیاد. توی این مطلب طرز تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر رو بهت آموزش میدم که می تونی مواد اولیه ذکر شده رو متناسب با تعداد نفراتی که مد نظر داری، افزایش یا کاهش بدی. تا پایان همراهم باش.

sholezard-nazri2

مواد لازم برای تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر

برنج نیم دانه یا دانه ریز مرغوب ۲ کیلوگرم

آب ۵۰ لیوان فرانسوی دسته‌ دار

شکر 2 کیلوگرم

خلال بادام ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته ‌دار

کره ۱۵۰ گرم

گلاب 4 لیوان فرانسوی دسته‌ دار

زعفران دم‌ کرده غلیظ یک بسته نیم مثقالی

پودر هل ۲ قاشق چایخوری

خلال پسته، خلال بادام و پودر دارچین برای تزیین به مقدار دلخواه

sholezard-nazri6

طرز تهیه شله زرد نذری برای 50 نفر

مرحله اول

خلال بادام رو از شب قبل در گلاب خیس کنید. برنج رو هم از شب قبل چند بار بشویید و سپس در آب و کمی زعفرون دم کرده غلیظ خیس کنید تا خوشرنگ بشه.

مرحله دوم

آب برنج رو خالی کنید و برنج خیس خورده رو همراه آب داخل قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد. وقتی جوش اومد حرارت رو کم کنید تا برنج کاملا بپزه. نیاز هست که برنج کاملا له و اصطلاحا شکفته بشه.

sholezard-nazri7

مرحله سوم

وقتی برنج کاملا پخت، زعفرون دم کرده رو به برنج پخته و له شده اضافه کنید. سپس شکر رو اضافه کرده و هم بزنید تا شکر حل و با برنج کاملا یکدست بشه.

مرحله چهارم

15 دقیقه بعد خلال بادام رو همراه با گلاب که داخلش خیس خوردن به علاوه کره و پودر هل رو به قابلمه شله زرد اضافه کرده و مخلوط کنید.

sholezard-nazri3

مرحله پنجم

15 دقیقه بعد وقتی همه مواد کاملا با هم مخلوط شدن و غلظت شله زرد به اندازه کافی رسید، شعله گاز رو خاموش کنید و به مدت نیم ساعت روی قابلمه دم کنی بذارید.

مرحله ششم

شله زرد رو وقتی که هنوز داغه داخل ظروف مورد نظرتون بریزید و بعد از مدتی که خنک شد و روی اون بست، با پودر نارگیل، پودر پسته، خلال بادام و پودر دارچین تزئین کنید.

sholezard-nazri5

نکات و فوت و فن پخت شله زرد نذری

-همیشه شکر رو مدتی بعد از زعفران به شله زرد اضافه کنید. اضافه کردن شکر قبل و یا همزمان با زعفرون، مانع خوب رنگ دادن زعفرون میشه.

-شله زرد بعد از سرد شدن غلیظ تر و سفت تر میشه به همین خاطر به میزان غلظت شله زرد وقتی از روی حرارت برمی دارید توجه کنید.

-گذاشتن دم کنی روی قابلمه باعث میشه تا سطح شله زرد بعد از سرد شدن ترک نخوره و همینطور شله زرد آب نندازه.

-به جای پودر هل می تونید از عرق هل هم استفاده کنید.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها