|

اصول چیدمان کابینت آشپزخانه/ کابینت بهم ریخته باشه یکی درشو باز کنه از خجالت آب میشیا

در این مقاله در خصوص اصول چیدمان کابینت آشپزخانه صحبت کردیم تا بتونید به بهترین شکل ممکن این فضا رو تزیین کرده و بهش نظم ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا که دیگه دسترسی به اینترنت بسیار راحت هست هر کسی یه بیسی از اصول و قواعد دکوراسیون میدونه و اینجوری نیست که مثل سابق افراد هر جور که دلشون خواست دکور خونشون رو بچینن البته که یه بخشی از این موضوع سلیقه ای هست و یعنی در دکواسیون شما سلیقتون هم شرط هست و مهمه ولی خب سلیقه نسبی هست و ممکن هست که شما یه چیزی رو دوست داشته باشید ولی خب همه پسند نباشه و یا به قولی اصولی نباشه پس در وهله ی اول باید به اصول و قواعد تکیه کنید و بعد با توجه به اون ها سلیقتون رو هم باهاشون هماهنگ کنید تا در نهایت اون هارمونی که مدنظرتون هست برقرار بشه.

پس لازمه که برای داشتن یه دکوراسیون خوب نهایت تلاش خودتون رو کنید تا سرتون پیش چهارنفر که میان خونتون بالا باشه و به سلیقه ی خودتون افتخار کنید. ولی در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که شما باید برای رسیدن به این موضوع اطلاعات خودتون رو در زمینه های مختلف بالا ببرید مثلا در صورتی که میخواهید فرش برای خونه تهیه کنید بدونید که چه رنگ فرشی با دکورتون سته، اندازه ی اون باید چقدر باشه و... پس باید همه ی ابعاد اون رو بررسی کنید مثلا در خصوص اصول چیدمان کابینت آشپزخانه باید اطلاعات مختلف داشته باشید چون ظرف های متنوع در این فضا قرار میگیرن که حالا در ادامه میخواهیم راجبه این موضوع بیشتر براتون صحبت کنیم تا در چیدمان بهتر خونتون بهتون کمک کرده باشیم، پس با ما همراه باشید.

اصول چیدمان کابینت آشپزخانه

ظرف مهمون و دم دستی رو از هم تفکیک کنید

همه ی خانوم ها این عادت رو دارن که یه سری از ظرف ها رو برای مهمون و یه سری ها رو برای خودشون نگه دارن که خب مسلما جای اون ها باید با هم متفاوت باشه تا یه وقت اعضای دیگه ی خونواده نرن سر وقتشون پس بهتره که برای چیدمان هر چه بهتر کابینت، ظروفی رو که برای مهمونی در نظر گرفتید رو از دم دستی ها جدا کنید اصلا این کار به نفع خودتون هم هست چون معمولا این مدل از ظرف ها سنگین تر و بزرگ ترن و کمتر هم مورد استفاده قرار میگیرن پس چرا همش توی دست و پا باشن.

بهترین جا هم برای این مدل از ظروف کابینت های عقب تر و بالاتر هست و جلوی کابینت ها به ظرف های دم دستی باید اختصاص داده بشه تا دسترسی به اون ها راحت تر باشه.

اصول چیدمان کابینت آشپزخانه

برای جلوگیری از شلوغی از ابزارهای نظم دهنده ی کابینت استفاده کنید

خیلی از افراد علاقمند هستن که فضای بیشتری در کابینت ها در اختیارشون قرار داشته باشه که برای این منظور میتونید از نظم دهنده های کابینت استفاده کنید که انواع متنوع و صد البته کاربردهای مختلفی دارن مثلا شما میتونید از تقسیم های مخصوص جهت قرار دادن قاشق و چنگال ها، لیوان و فنجون و ... استفاده کنید. 

همچنین میتونید با استفاده از طبقه های متحرکی که در دسترس هستن و میشه تهیه اشون کنید ظروف بزرگ تر رو روی اون ها قرار بدید. در اصل استفاده از ابزار نظم دهنده یکی از روش های مدرن هست که ظاهر شیک و منسجمی به فضای آشپزخونه ی شما میبخشه و اون رو از شلوغی و درهم برهم بودن نجات میده و فضای داخلی کابینت رو طوری میکنه که یه وقت مهمون اومد خونتون و رفت سراغ کابینت ها و اونا رو باز کرد از خجالت آب نشید.

اصول چیدمان کابینت آشپزخانه

وسایل سبک رو در کابینت بالایی بچینید

یه مسئله ای که در چیدمان کابینت ها بسیار مهمه و باید بهش توجه کنید این هست که شما باید وزن ظروف رو در نظر بگیرید تا اینجوری عمر کابینت ها رو هم تضمین کنید و طوری نشه که کابینت ها در اثر وزن ظروف آسیبی ببینن و اتفاقی براشون بیفته به همین دلیل هست که توصیه میشه وسایل سبکی مثل استکان ها، وسایل تزیینی و... رو در کابینت های بالایی قرار بدید چون این کابینت ها به علت داشتن ارتفاع زیاد امنیت برای وسایل سنگین ندارن و ممکن هست وزن وسایل باعث خراب شدن کف کابینت بشه و یا در صورتی که میخواهید یه ظرفی رو از بالا بردارید که سنگین هست تعادلتون رو از دست بدید و حالا یا ظرف بشکنه یا یه بلایی سر خودتون بیارید.

اصول چیدمان کابینت آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها