|

طرز تهیه کیک ساده با ماست / دستور پختی که یه کیک لطیف با پف زیاد تحویلت میده

استفاده از ماست در تهیه کیک میتونه بافت کیک خونگی رو لطیف تر و نرم تر کنه. در این مطلب، طرز تهیه کیک ساده با ماست رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مواد اصلی کیک های خونگی، معمولا آرد، شکر، تخم مرغ و شیر هست. کیک های زیادی رو میشه با کمی خلاقیت با همین مواد اصلی توی خونه پخت. مثلا کیک هویج و گردو که خیلی محبوب و پر طرفداره و واقعا هم خوشمزه ست. کیک یزدی، کیک اسفنجی، کیک وانیلی و کلی کیک خونگی دیگه که با کمی تغییر در مواد اصلی درست میشن.

می دونستی که به جای شیر در دستور پخت کیک ها میشه از ماست و یا آب استفاده کرد؟ باید بگیم که ماست میتونه بافت کیک رو لطیف تر و نرم تر کنه. در این مطلب، طرز تهیه کیک ساده با ماست رو بهتون آموزش میدم. یه کیک خوشمزه و عالی که به خوبی پف میکنه و طعم خوبی هم داره. تا پایان همراه ما باشید.

cake-ba-mast6

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با ماست

آرد قنادی ۲ و نیم لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

ماست یک لیوان

شکر سفید یک لیوان

وانیل یک قاشق مرباخوری

بیکینگ‌ پودر یک قاشق غذاخوری

روغن مایع یک فنجان

cake-ba-mast4

طرز تهیه کیک ساده با ماست

مرحله اول

برای شروع، فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف گود بشکنید، شکر و وانیل رو اضافه کنید و با دور تند همزن برقی، بزنید تا کاملا مخلوط بشن. حدود 5 تا 7 دقیقه لازمه تا این مخلوط، بافت کرم رنگ و کشدار پیدا کنه.

cake-ba-mast3

مرحله سوم

در ادامه روغن مایع و ماست رو هم اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه کیک ساده با ماست کاملا یکدست بشه.

مرحله چهارم

مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو کم کم به مایه کیک اضافه کنید و به آرومی و در یک جهت هم بزنید. در این مرحله باید از دور کند همزن برقی یا لیسک استفاده کنید.

cake-ba-mast1

مرحله پنجم

وقتی مایه کیک کاملا یکدست شد، اون رو داخل یک قالب مناسب که از قبل چرب کردید، بریزید و داخل فر قرار بدید. حدود 40 دقیقه لازمه تا کیک ساده با ماست بپزه.

مرحله ششم

بعد از گذشت این زمان، با کمک یک خلال دندون، پخته بودن کیک رو تست کنید. اگه مایه کیک به خلال دندون نچسبه کیک آماده ست. کیک رو از فر خارج کنید و بعد از اینکه خنک شد از قالب بیرون بیارید و به شکل دلخواهتون برش بدید. نوش جان.

cake-ba-mast7

اگه به کیک و شیرینی پزی علاقمند هستی، حتما این مطلب رو که به نکات مهمی در زمینه شیرینی پزی اشاره کرده، بخون.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها