|

طرز تهیه کیک باقلوایی / عطر و طعم فوق العاده همراه با بافت لطیف و عالی

یکی از کیک های خوشمزه، کیک باقلوایی یا کیک شربتی هست که کمتر از کیک های دیگه شناخته شده اما اگه امتحانش کنی عاشق عطر و بافت عالیش میشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عصرهای کشدار تابستون رو میشه با کیک پختن به بهترین شکل گذروند و بعد خودت و اهل خونه رو به یه برش کیک خونگی خوشمزه و یک استکان چای تازه دم دعوت کرد! چه لذتی بالاتر از این؟

تو از کیک های خونگی کدوم رو بیشتر می پسندی؟ کیک هویج و گردو، کیک شکلاتی یا کیک لیمو. کدوم رو بهتر درست می کنی؟ کیک یزدی، کیک وانیلی یا کیک اسفنجی. همه این کیک ها رو میشه توی خونه خیلی راحت و عالی آماده کرد. یکی دیگه از کیک های خوشمزه، کیک باقلوایی یا کیک شربتی هست که کمتر از کیک های دیگه شناخته شده ست اما اگه بپزی و امتحانش کنی عاشق عطر و طعم و بافت عالیش میشی. توی این مطلب می خوام طرز تهیه کیک باقلوایی (کیک شربتی) رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراهم باش.

cake-baghlavaee4

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوایی (کیک شربتی)

آرد ۲ پیمانه

ماست شیرین نصف پیمانه

تخم مرغ  ۴ عدد

روغن مایع دو سوم پیمانه

شکر یک و دو سوم پیمانه

آب یک پیمانه

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری سرخالی

وانیل و پودر هل هر کدام یک قاشق چایخوری

گلاب یک چهارم پیمانه

زعفرون غلیظ دم‌ کرده سه قاشق غذاخوری

cake-baghlavaee2

طرز تهیه کیک باقلوایی (کیک شربتی)

مرحله اول

تخم مرغ و ماست رو از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشن. آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کرده و دو بار الک کنید و کنار بذارید. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

دو سوم پیمانه از شکر، تخم مرغ، پودر هل و وانیل رو داخل یک کاسه با همزن برقی مخلوط کنید تا بافت کرم رنگ و کشدار پیدا کنه.

مرحله سوم

در این مرحله ماست و روغن مایع رو اضافه کنید و در حد مخلوط کردن هم بزنید.

cake-baghlavaee3

مرحله چهارم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به مایه کیک باقلوایی (کیک شربتی) اضافه کرده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله پنجم

یک قالب با ابعاد 20 در 30 سانتی متر انتخاب کرده کف قالب رو با روغن جامد چرب و سپس آردپاشی کنید. پس از آردپاشی، قالب رو برگردونید تا آرد اضافه از قالب بیرون بریزه.

cake-baghlavaee1

مرحله ششم

مایه کیک باقلوایی (کیک شربتی) رو داخل قالب بریزید و یکی دو بار به سطح کار بکوبید تا یکدست بشه. سپس در طبقه وسط فر قرار بدید تا بپزه.

مرحله هفتم

یک پیمانه باقیمونده شکر رو با آب، زعفرون و گلاب مخلوط کنید و روی حرارت بذارید. وقتی جوش اومد حرارت رو خاموش کنید تا شربت کاملا خنک بشه.

cake-baghlavaee6

مرحله هشتم

بعد از حدود  دقیقه کیک رو از فر خارج کنید و 3 ساعت زمان بدید تا کیک هم کاملا خنک بشه. سپس با یک چاقو کیک رو به ابعاد دلخواه برش بزنید. با یک خلال دندون، سطح کیک رو سوراخ سوراخ کنید سپس شربت رو به آرومی رو کیک بریزید. کیک باقلوایی (کیک شربتی) رو 2 تا 3 ساعت داخل یخچال بذارید تا شربت به خورد کیک بره. سپس با پودر پسته و هر چیزی که دوست دارید تزئین کنید و نوش جان.

اگه به آشپزی و کیک و شیرینی پزی علاقه داری، صفحه آشپزی سایت ما رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها