|

طرز تهیه کیک زردآلو / عصر تابستون رو با مزه بهشتی این کیک به یاد موندنی کن

میشه با زردآلو این میوه خوشمزه تابستونی یه کیک عالی درست کرد که توی این مطلب طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درست کردن خوردنی های خوشمزه از میوه ها و سبزیجات فصل خیلی لذت بخشه. مثلا پختن خورشت گوجه سبز وقتی گوجه سبزهای ترش و خوشمزه به بازار میاد. یا پختن خورشت کنگر و خورشت ریواس توی فصل بهار! کیک و شیرینی پختن با میوه های فصل هم خیلی جذابه؛ مثلا کیک کدو حلوایی یا دسر اناری توی پاییز و...

این روزا و با گرم شدن هوا، میوه های متنوع و خوشمزه ای به بازار اومده که زردآلو یکی از اوناست. میشه با این میوه خوشمزه یه کیک عالی درست کرد که توی این مطلب طرز تهیه اون رو می خوام بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

cake-zardaloo1

مواد لازم برای تهیه کیک زردآلو

زردآلو رسیده و شیرین ۵ عدد

شیر نصف پیمانه

پودر نارگیل سه چهارم پیمانه

تخم مرغ  ۴ عدد

آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

شکر یک پیمانه

پرک بادام ۲ قاشق غذاخوری

وانیل نصف قاشق چایخوری

بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

*اگر زردآلوی تازه در دسترس نداشتید از مربای زردآلو استفاده کنید.

cake-zardaloo7

طرز تهیه کیک زردآلو

مرحله اول

شیر، تخم مرغ و کره رو از نیم تا یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشن.

مرحله دوم

کره نرم شده، شکر و وانیل رو با همزن برقی هم بزنید تا بافتی کرم رنگ و پفکی پیدا کنه. سپس تخم مرغ ها رو یکی یکی به مایه کره و شکر اضافه کرده و هر کدوم رو 3، 4 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط بشن.

cake-zardaloo6

مرحله سوم

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. شیر و پودر نارگیل رو اضافه کرده و با دور کند همزن مخلوط کنید. در این مرحله با همزن دستی هم می تونید مایه کیک زردآلو رو هم بزنید.

مرحله چهارم

آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کنید و روی مایه کیک در چند مرحله الک کنید و هم بزنید. از همزن دستی و یا لیسک استفاده کنید و به آرومی در حد مخلوط شدن هم بزنید.

cake-zardaloo3

مرحله پنجم

یک قالب با اندازه تقریبی 25 در 25 سانتی متر انتخاب کنید. کف قالب رو با کره یا روغن جامد چرب و آردپاشی کنید سپس کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله ششم

مایه کیک زردآلو رو داخل قالب بریزید. زردآلوها رو که از قبل نصف کردید و هسته شون رو جدا کردید از قسمت خارجی داخل آرد بزنید و روی کیک قرار بدید. پرک های بادوم رو هم بقیه قسمت های کیک بریزید.

cake-zardaloo2

مرحله هفتم

قالب رو به مدت حدودا 40 دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدید تا کیک بپزه. سپس کیک رو از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن برش بزنید و نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها