|

با خورش کنگر حال و هوای خونه رو بهاری تر کن / روش طبخ اصیل به همراه فوت و فن پخت

کنگر یه گیاه کوهیه که در فصل بهار رشد می کنه و خواص بیشمار و مزه خوبی داره. در این مقاله طرز تهیه اصیل و سنتی خورش کنگر رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از زیبایی های آشپزی، تغییر مواد اولیه و عطر و طعم غذاها همراه با تغییر فصله! یه غذاهایی مخصوص فصول خاصی هستن و حال و هوای خوبی به جمع های خانوادگی و دوستانه میدن. غذاهایی مثل خورش گوجه سبز، خورش ریواس، خورش چغاله بادام و... مخصوص فصل بهارن و با نو شدن طبیعت، مهمون سفره ها میشن. یکی دیگه از غذاهای مخصوص فصل بهار، خورش کنگره! کنگر یه گیاه کوهی و خودرو در طبیعته که فصل بهار رشد می کنه و خواص بیشمار و البته مزه بسیار خوبی داره. میشه گفت کسانی که خورش کرفس رو دوست دارن به احتمال زیاد خورش کنگر رو هم دوست خواهند داشت. در این مقاله طرز تهیه اصیل و سنتی خورش کنگر رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-kangar7

مواد لازم برای تهیه خورش کنگر

گوشت گوسفندی 400 گرم

کنگر 400 گرم

لپه یک پیمانه

پیاز متوسط یک عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

لیمو عمانی ۲ عدد

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

khoresh-kangar4

طرز تهیه خورش کنگر

مرحله اول

برای شروع باید از دو سه ساعت قبل لپه ها رو بشوییم و خیس کنیم. لیمو عمانی ها رو هم داخل یک کاسه آب داغ قرار میدیم تا تلخی اون ها گرفته بشه.

مرحله دوم

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. قابلمه مناسبی رو روی حرارت می ذاریم، مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی داخل اون می ریزیم و پیازها رو تفت می دیم تا سبک بشن.

khoresh-kangar3

مرحله سوم

گوشت گوسفندی رو تکه تکه کرده و داخل قابلمه می ریزیم و همراه با پیاز تفت می دیم. رنگ گوشت که تغییر کرد، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و یکی دو دقیقه دیگه تفت می دیم.

مرحله چهارم

در این مرحله لپه خیس خورده رو آبکش می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. چند دقیقه تفت می دیم و سپس رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. رنگ رب که باز شد، لیمو عمانی ها و آب جوش به قابلمه اضافه کرده و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. سپس زعفران دم کرده رو اضافه و حرارت رو ملایم می کنیم تا خورش بپزه.

khoresh-kangar2

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت از پخت گوشت، کنگرها رو که تمیز و خرد کردیم داخل یک ماهیتابه با کمی روغت تفت می دیم و همراه مقدار نمک به قابلمه گوشت و لپه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

وقتی خورش کنگر جا افتاد، قابلمه رو از روی حرارت برمی داریم و اون رو داخل ظرف مناسب می کشیم و همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

khoresh-kangar1

نکات پخت خورش کنگر

-خورش کنگر رو میشه علاوه بر گوشت گوسفندی با گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون هم درست کرد.

-در یک شیوه دیگه پخت خورش کنگر، اون رو بدون لپه و رب گوجه فرنگی و با نعنا و جعفری مثل خورش کرفس درست می کنن.

-اگر طعم ترش رو برای خورش کنگر می پسندید می تونید مقداری آبغوره به خورش اضافه کنید.

-در تهیه خورش کنگر می تونید از رب انار به جای رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی