|

طرز تهیه پلو و خورشت کرفس با گوشت / رازهای لعاب دار شدنش رو گفتم از دستش نده

خورشت کرفس رو میشه با گوشت یا مرغ و با دستورهای مختلف پخت. توی این مطلب طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت رو به بهترین روش یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورشت های ایرونی هر کدوم با مزه و طعم های منحصر به فردشون، یکی از یکی خوشمزه تر هستن و خیلی وقتا نمیشه یکی دو گزینه از بینشون انتخاب کرد چون هر کدوم جوری خوشمزه هستن که خیلی از ذائقه ها رو راضی نگه میدارن. مثلا خورشت قیمه، خورشت مرغ آلو، خورشت قورمه سبزی و دهها خورشت خوشمزه دیگه که خیلی پر طرفدارن.

پلو و خورشت کرفس هم از غذاهای محبوب بین ایرونیاست. خورشت کرفس رو میشه با گوشت یا مرغ و با دستورهای مختلف پخت. توی این مطلب طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت رو به بهترین روش که مزه عالی ای داره بهتون آموزش میدیم. تا پایان ما رو همراهی کنید.

khoresht-karafss8

مواد لازم برای تهیه پلو و خورشت کرفس

گوشت گوسفندی 300 گرم

کرفس 400 گرم

برنج 4 پیمانه

لوبیا قرمز یا چیتی یک پیمانه

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 3 حبه

رب گوجه فرنگی نصف قاشق غذاخوری

آبغوره 3 قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای پلو و خورشت کرفس با گوشت براشون بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khoresht-karafss7

طرز تهیه پلو و خورشت کرفس

مرحله اول

لوبیا قرمز یا چیتی رو از شب قبل بشویید و خیس کنید. در این مدت یکی دو بار آبش رو عوض کنید. برنج رو هم از دو سه ساعت قبل بشویید و با کمی نمک خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید. داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و پیازها رو تفت بدید تا طلایی رنگ بشه. سپس گوشت گوسفندی رو که در ابعاد خورشتی خرد کردید داخل قابلمه بریزید. گوشت رو به اندازه تغییر رنگ، تفت بدید.

khoresht-karafss6

مرحله سوم

فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و 30 ثانیه تفت بدید. سپس سیر له شده و رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و 30 ثانیه دیگه تفت بدید. لوبیا قرمز یا چیتی رو آبکش کنید و داخل قابلمه بریزید. 3 لیوان آب جوش یا ولرم اضافه کنید و وقتی جوش اومد حرارت رو ملایم کنید تا گوشت و لوبیا بپزن.

مرحله چهارم

داخل قابلمه آب بریزید و روی شعله گاز بذارید تا جوش بیاد. آب برنج رو دور بریزید و با مقداری نمک برنج رو بجوشونید تا نیم پز بشه. سپس آبکش کنید. ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید و برنج رو دم کنید. می تونید برنج رو به شکل کته هم درست کنید.

khoresht-karafss5

مرحله پنجم

یک ساعت بعد از پخت گوشت و لوبیا، کرفس ها رو که به اندازه حدودا 2 سانتی خرد کردید، با مقداری روغن تفت بدید. برگ کرفس رو هم خرد کرده و اضافه کنید. بعد از 3 تا 4 دقیقه تفت دادن به قابلمه خورشت اضافه کنید.

مرحله ششم

یک ساعت که گوشت و کرفس باهم جوشید، آبغوره رو بریزید و نمک خورشت رو اندازه کنید.

مرحله هفتم

خورشت که جا افتاد داخل ظرف بکشید. پلو رو هم داخل دیس بکشید و نوش جان.

khoresht-karafss1

نکات پخت خورشت کرفس

-رنده کردن پیاز، چربی گوشت، لوبیا، رب گوجه فرنگی، برگ های کرفس و مدت پخت مناسب با حرارت ملایم باعث لعاب دار شدن خورشت کرفس میشه.

-آبغوره و سیر طعم خوبی به خورشت کرفس میده اونها رو حذف نکنید.

-در صورت تمایل می تونید از جعفری و نعنای تازه هم استفاده کنید. کافیه اونها رو با کرفس مقداری تفت بدید و سپس به خورشت اضافه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها