|

طرز تهیه کوکو سیب زمینی / با این دستور عالی میز شام رو خوشمزه بچین

توی این مطلب طرز تهیه کوکو سیب زمینی رو به بهترین روش یاد میگیری تا خیلی ساده، یه شام خوشمزه درست کنی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- رابطت با کوکوها چطوره؟ از اون دسته هستی که با مواد غذایی مختلف انواع کوکوها رو می پزن و حتی خودشون با چیزهایی که در دسترسشون هست، خلاقیت به خرج میدن و کوکوهای تازه درست می کنن؟ کوکوهای زیادی رو میشه با انواع سبزیجات و گوشت ها آماده کرد؛ مثل کوکو سبزی، کوکوی کلم برگ، کوکوی عدس، کوکوی کلم بروکلی و...

یکی از محبوب ترین کوکوها، کوکو سیب زمینیه که اون هم به شکل های مختلف درست میشه. توی این مطلب می خوام طرز تهیه کوکو سیب زمینی رو به ساده ترین و بهترین روش بهتون آموزش بدم تا خیلی ساده و به صرفه، یه شام خوشمزه درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید. تا پایان همراهم باشید.

koko-sibzamini-7

مواد لازم برای تهیه تهیه کوکو سیب زمینی

سیب زمینی بزرگ ۴ عدد

تخم مرغ  2 عدد

نمک و زردچوبه یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

نعنا خشک، شوید خشک و ترخون خشک 2 قاشق غذاخوری

روغن به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای کوکو سیب زمینی براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

koko-sibzamini-3

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مرحله اول

برای شروع سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و مکعبی درشت خرد کنید. سپس با یک لیوان آب و 2 قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا بپزه. حدود 15 دقیقه برای پخت سیب زمینی کافیه. وقتی پخت با پشت چنگال یا گوشت کوب اونا رو له کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها رو بشکنید و به سیب زمینی له شده اضافه کنین و هم بزنین. فلفل سیاه و زردچوبه و سبزی های خشک معطر رو هم اضافه کرده و حسابی مخلوط کنین تا مایه کوکو سیب زمینی یکدست بشه.

koko-sibzamini-6

مرحله سوم

داخل یه ماهیتابه روغن بریزید و بذارید خوب داغ بشه. مقداری از مواد رو بردارید و داخل دست شکل بدین و داخل ماهیتابه بذارین تا سرخ بشه. دو طرفش رو سرخ کنین و روی حوله کاغذی بذارین تا روغن اضافی خارج بشه.

مرحله چهارم

وقتی همه کوکوها رو آماده کردید داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و با نون تازه، سبزی خوردن و ترشی و یا سالاد فصل سرو کنید. نوش جان.

koko-sibzamini-2

نکات پخت کوکو سیب زمینی

-خرد کردن و سپس پختن سیب زمینی ها باعث میشه تا کوکو بافت لطیف تری پیدا کنه.

-اگر می خواید کوکو رو به صورت یکدست داخل تابه پهن و سرخ کنید، تعداد تخم مرغ ها رو دو برابر کنید.

-رنده کردن دو حبه سیر عطر و طعم خوبی به کوکو سیب زمینی میده.

-برای اینکه کوکو سیب زمینی ظاهر خوبی داشته باشه می تونید کوکوها رو بعد از اینکه داخل دست شکل دادید، داخل پودر سوخاری بغلتونید و سپس سرخ کنید.

-بعد از آماده کردن مایه کوکو سیب زمینی، اون رو نیم ساعت داخل یخچال بذارید تا کامل خنک بشه، اینجوری خیلی بهتر و راحت تر داخل دست شکل میگیره.

koko-sibzamini-1

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها