|

کوکو سیب زمینی رو شکم پر درست کن و به شام تون رنگ و لعاب بده/ یه غذای راحت و عالی

یکی از محبوبترین کوکوها، کوکو سیب زمینیه و امروز میخوایم طرز تهیه مدل شکم پرش رو بهت آموزش بدیم تا بپزی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببر…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوکوها به خاطر خوشمزگی، مواد اولیه ساده و در دسترس‌شون و همینطور پخت سریع و راحتشون از محبوبیت زیادی برخوردارن. خوبیش اینه که میتونی خلاقیت زیادی به خرج بدی و انواع مختلفی از کوکوها رو با مواد اولیه متنوعی درست کنی و نتیجه هم معمولا خوب از آب درمیاد. یکی از محبوبترین کوکوها، کوکو سیب زمینی هست که قبلا در مورد دستور پخت و فوت و فن خوشمزه شدنش صحبت کردیم. امروز میخوایم این غذا رو کمی مجلسی کنیم و کوکو سیب زمینی شکم پر رو بهتون آموزش بدیم. تا آخر همراهمون باشین...

kuku-shekampor5

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی ۴ عدد بزرگ

تخم مرغ  2 عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز یک عدد

جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه  نصف قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر سیر و آویشن به میزان دلخواه

روغن به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای این غذا رو براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

طرز پخت کوکو سیب زمینی شکم پر

مرحله اول

برای درست کردن کوکو سیب زمینی اول باید سیب زمینی ها رو بپزید. وقتی پخت و کمی خنک شد با استفاده از رنده یا گوشت کوب اونا رو له کنید. تخم مرغ ها رو اضافه کنین و هم بزنین. جعفری خرد شده، نصف نمک و ادویه ها رو بریزید و حسابی مخلوط کنین.

kuku-shekampor4

مرحله دوم

برای تهیه سس گوشتی، ابتدا پیاز رو نگینی خرد و داخل روغن سرخ کنین تا طلایی بشه. گوشت چرخ شده رو اضافه کنین و هم بزنین تا رنگ گوشت تغییر کنه. باقیمونده نمک و ادویه ها رو اضافه کنین. بعد از یک دقیقه تفت دادن رب گوجه فرنگی رو اضافه کنین و یک دقیقه دیگه روی حرارت هم بزنین. سس ما حاضره!

مرحله سوم

داخل یه ماهیتابه روغن بریزید و بذارید خوب داغ بشه. مقداری از مواد رو بردارید و داخل دست باز کنین. کمی از مواد گوشتی رو روی سیب زمینی ریخته و دوبار کمی از مواد سیب زمینی را روی اون می ذاریم و اطراف کوکو رو صاف می کنیم تا یکدست بشه. باید در این مرحله دست هاتون رو با آب خیس کنین تا مواد به دستتون نچسبه.

kuku-shekampor7

کوکوهایی که داخل دستتون شکل دادین آروم داخل ماهیتابه بذارین تا سرخ بشه. دو طرفش رو سرخ کنین و روی حوله کاغذی بذارین تا روغن اضافی خارج بشه. این کار رو تا تموم شدن مواد سیب زمینی و سس گوشتی ادامه بدین.

kuku-shekampor2

مرحله چهارم

کوکوها رو داخل یک ظرف مناسب بچینید و با جعفری، گوجه فرنگی و خیارشور تزئین کنید. کوکو سیب زمینی شکم پر در کنار سبزی خوردن تازه یا سالاد فصل ترکیب بی نظیری رو میسازه و مزه‌ش هیچوقت از یادتون نمیره. نوش جان

kuku-shekampor3

بقیه مطالب آشپزی سایت رو اینجا میتونین ببینین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی