|

طرز تهیه و رازهای کوکو سیب زمینی ترد و خوشمزه / بخوری باورت نمیشه یه کوکوی ساده ست

توی این مقاله طرز تهیه و رازهای ترد و خوشمزه شدن کوکو سیب زمینی رو یاد می گیری تا این بار با رعایت این نکات درستش کنی و از خوردنش لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- توی لیست غذاهای ایرانی تعداد خیلی زیادی کوکو میتونی پیدا کنی که هر کدوم یه جور خوشمزه هستن. کوکو از اون غذاهاست که با اینکه وقت و مواد اولیه زیادی هم نمیخواد، ولی خیلی پرطرفداره و خیلی ها عاشقشن. انواع کوکوهای گوشتی و غیرگوشتی و گیاهی هم میشه با مواد اولیه متنوع درست کرد و حسابی لذت برد. کوکو سبزی، کوکو بادمجان، کوکو ذرت و... فقط تعداد کمی از انواع کوکو هستن. توی این مقاله میخوام طرز تهیه کوکو سیب زمینی و رازهای خوشمزه شدنش رو بهت بگم. تا پایان همراه من باش...

kukusibzamini-4

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

سیب زمینی ۴ عدد بزرگ

تخم مرغ  2 عدد

نمک و زردچوبه یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

روغن به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای کوکو سیب زمینی براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

kukusibzamini-2

طرز پخت کوکو سیب زمینی

مرحله اول

برای درست کردن کوکو سیب زمینی اول باید سیب زمینی ها رو بپزید. وقتی پخت و کمی خنک شد با استفاده از رنده یا گوشت کوب اونا رو له کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها رو اضافه کنین و هم بزنین. نمک و ادویه ها رو بریزید و حسابی مخلوط کنین.

kuku-sibzamini5

مرحله سوم

داخل یه ماهیتابه روغن بریزید و بذارید خوب داغ بشه. مقداری از مواد رو بردارید و داخل دست شکل بدین و داخل ماهیتابه بذارین تا سرخ بشه. دو طرفش رو سرخ کنین و روی حوله کاغذی بذارین تا روغن اضافی خارج بشه.

kuku-sibzamini3

فوت و فن خوشمزه شدن کوکو سیب زمینی

-برای اینکه کوکو سیب زمینی شما سبک باشه و خوب پف کنه بهتره که تخم مرغ ها رو در ظرف جداگانه هم بزنین و وقتی حجم اون زیاد شد به سیب زمینی له شده اضافه کنید.

-یه کار دیگه برای اینکه بافت کوکو سبک بشه اینه که سیب زمینی رو پوست بگیرید، خرد کنید و بعد با کمی آب و نمک بپزید. اینجوری خیلی سریع تر هم میپزن.

kuku-sibzamini4

-بعد از آماده کردن مایه کوکو سیب زمینی، اون رو نیم ساعت داخل یخچال بذارید تا کامل خنک بشه، اینجوری خیلی بهتر و راحت تر داخل دست شکل میگیره.

-داخل مایه کوکو سیب زمینی میتونید از سبزیجات خشک معطر مثل نعنا، شوید، ریحان، آویشن و گشنیز و همینطور زعفران، پودر سیر و پیازچه خرد شده استفاده کنین.

-برای خوشمزه تر شدن کوکو سیب زمینی میتونید مقداری قارچ رو با کره و سیر تفت بدید و به مایه کوکو اضافه کنید.

-کوکو سیب زمینی در کنار سالاد فصل ترکیب بی نظیری میسازه که ازش سیر نخواهید شد. سالاد شیرازی و ترشی رو هم فراموش نکنید.

kukusibzamini-3

امیدوارم این بار که خواستی کوکو سیب زمینی بپزی اون رو با رعایت این فوت و فن ها درست کنی و از خوردنش لذت ببری. اون وقت باورت نمیشه که این غذا یه کوکوی ساده ست. اگه به آشپزی علاقمندی بقیه دستورهای آشپزی سایت رو اینجا میتونی ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی