|

طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی / یه کوکوی خوشمزه و مقوی که روزت رو میسازه

کوکوی کلم بروکلی یه غذای خاص با ارزش غذایی بالاست که میتونه یه شام یا ناهار مقوی و سالم باشه. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه وقتایی آدم از خوردن غذاهای تکراری خسته میشه. مثلا تا کی میشه برای شام املت و کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی درست کرد؟ تا کی میشه برای ناهار خورشت قیمه و خورشت قورمه سبزی رو تکرار کرد؟ درسته که این غذاها خیلی خوشمزه هستن اما اکثر آدما تنوع رو دوست دارن و دلشون میخواد مزه های جدید رو امتحان کنن.

کمی ذوق و حوصله لازمه تا با جستجویی اندک، با دنیایی از غذاهای جدید و جذاب مواجه بشی که توی چشات برق خوشحالی بیارن! غذاهایی که به مواد اولیه عجیب و غریبی نیاز ندارن ولی تنوع خیلی خوبی توی برنامه غذایی خانواده ت ایجاد میکنن. کوکوی کلم بروکلی یکی از این غذاهای خاص با ارزش غذایی بالاست که هم به غذاهاتون تنوع میده و هم میتونه یه شام یا ناهار مقوی و سالم باشه. توی این مطلب طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kuku-brokli6

مواد لازم برای تهیه کوکوی کلم بروکلی

کلم بروکلی نیم کیلو

تخم ‌مرغ یک عدد

پیاز یک عدد متوسط

سیر 2 حبه

شوید و جعفری خرد شده نصف فنجان

آرد 4 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

روغن سرخ ‌کردنی به مقدار کافی

kuku-brokli4

طرز تهیه کوکوی کلم بروکلی

مرحله اول

گل های کلم بروکلی رو از هم جدا کنید. داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. کلم ها رو با مقداری نمک داخل آب جوش بریزید و بعد از اینکه یک دقیقه جوشید، اونها رو آبکش کنید و بلافاصله داخل آب یخ بریزید سپس دوباره آبکش کنید. (به این روش بلانچ کردن میگن که باعث میشه رنگ کلم بروکلی تیره نشه و خوشرنگ بمونه.)

مرحله دوم

پیاز و کلم بروکلی رو ریز خرد کنید و با تخم مرغ، شوید و جعفری خرد شده، سیر له شده، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کاملا مخلوط کنید تا مایه کوکوی کلم بروکلی یکدست بشه.

kuku-brokli3

مرحله سوم

داخل یک تابه روغن مایع مخصوص سرخ کردنی بریزید و وقتی داغ شد، مایه کوکو رو به یک باره داخل تابه بریزید و سطح اون رو با پشت قاشق صاف کنید. سپس اجازه بدید که یک سمت کوکو سرخ بشه. سپس کوکو رو برش بدید و برگردونید تا سمت دیگه کوکوی کلم بروکلی هم سرخ بشه.

این کوکو رو می تونید به صورت قاشقی هم داخل روغن سرخ کنید.

kuku-brokli2

مرحله چهارم

وقتی دو طرف کوکو کلم بروکلی سرخ شد، اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و همراه نون تازه، گوجه گیلاسی و خیارشور سرو کنید. نوش جان.

kuku-brokli1

اگه به آشپزی علاقه دارید، می تونید انواع دستورهای غذایی، کیک، شیرینی و دسر رو اینجا ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها