|

طرز تهیه کیک یخچالی / عصرهای گرم رو با این دسر خوشمزه و خنک جشن بگیر

توی این مطلب طرز تهیه کیک یخچالی رو یاد میگیری تا یه عصر خنک و خوشمزه برای خودت بسازی. یا برای وقتی که مهمون داری، یه دسر عالی داشته باشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با گرم شدن هوا اکثر آدما دنبال غذاها و خوراکی های خنک می گردن تا کمی گرمی هوا رو قابل تحمل تر کنن. غذاهایی مثل آبدوغ خیار و سالاد الویه برای فصل گرم جوابه! نوشیدنی های خنک مثل اسموتی و آب هندونه هم خیلی توی گرما می چسبه. دسر درست کردن هم یکی دیگه از جذابیت های آشپزی میتونه باشه. مثلا کیک یخچالی بپزی و یه عصر خنک و خوشمزه برای خودت بسازی. یا برای وقتی که مهمون داری، کیک یخچالی درست کنی و یه دسر عالی برای میز پذیراییت داشته باشی. توی این مطلب طرز تهیه کیک یخچالی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-sard7

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی

شیر 2 لیوان

شکر یک لیوان

بیسکویت پتی بور 2 بسته

کره 50 گرم

وانیل یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

آرد سفید 3 قاشق غذاخوری

cake-sard5

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

آرد و پودر کاکائو رو داخل یک ظرف مناسب الک کرده و همراه وانیل به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس شکر رو هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله دوم

2 لیوان شیر رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا کمی گرم بشه.

cake-sard4

مرحله سوم

مواد خشک رو که با هم مخلوط کردید، کم کم و به آرومی به شیر گرم شده اضافه کنید و به طور مرتب مواد رو هم بزنید تا گلوله گلوله نشن.

مرحله چهارم

بعد از حدود 15 دقیقه وقتی مواد به خوبی مخلوط شدن شعله رو خاموش کرده و کره رو به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا کره داخل مایه کیک یخچالی ذوب بشه.

مرحله پنجم

یک قالب ترجیحا مستطیلی شکل انتخاب کنید و کف اون رو نایلون یا کاغذ روغنی، و یا سلفون بکشید.

مرحله ششم

ابتدا یک لایه بیسکویت پتی بور رو به طور منظم کف قالب بچینید. برای زیبایی بیشتر کیک یخچالی، از دو نوع بیسکوییت کاکائویی و ساده استفاده کنید.

cake-sard2

مرحله هفتم

موادی که آماده کردید رو بعد از اینکه مقداری از حرارت افتاد روی بیسکویت ها بریزید و صاف کنید این کار رو چندین لایه انجام بدید تا قالب پر بشه و مایه کیک یخچالی تموم بشه.

مرحله هشتم

کیک یخچالی رو به مدت حداقل 3 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا خودش رو بگیره و خوشمزه بشه. سپس کیک یخچالی رو خارج کنید و نایلون یا کاغذ روغنی که استفاده کردید رو جدا کنید. کیک یخچالی رو داخل ظرف مورد نظرتون بذارید و با میوه های فصل اون رو تزئین کنید. سپس به صورت دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

cake-sard1

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذا، کیک و شیرینی و انواع دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها