|

ترفندهای لعاب دار شدن خورشت کرفس / خیلی راحت یه غذای عالی و خوشمزه داشته باش

توی این مطلب ترفندهای ساده و راحت برای خوشمزه و لعاب دار شدن خورشت کرفس رو یاد میگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزی کردن به خاطر نکات ریز زیادی که داره واسه خیلی ها جذابه. مثلا ترفندهایی که باعث میشه پلو شفته نشه یا چجوری یه پیازداغ عالی داشته باشیم و یا چیکار کنیم قورمه سبزی یا چلو گوشت خوشمزه و لذیذ بشن. برای درست کردن هر غذا، کیک، شیرینی و دسر کلی نکته و فوت و فن هست تا نتیجه کار عالی باشه.

خورشت کرفس هم از اون دسته غذاهاست که اگه فوت و فن درست کردنش رو بلد نباشی نتیجه کار خیلی رضایت بخش نیست؛ مثلا آب و دون خورشت جدا می مونه و از لعاب و غلظت خبری نیست. توی این مطلب بهتون میگیم چیکار کنید تا یه خورشت کرفس لعاب دار و خوشمزه داشته باشید. تا پایان همراه ما باشید.

karafs-4

پیاز رو رنده کنید

پیازی که در خورشت کرفس استفاده می کنید رو بهتره با دندونه ریز رنده کرده و سپس سرخ کنید. این کار باعث میشه تا خورشت در نهایت لعاب بیشتری داشته باشه.

از سبزی قرمه و برگ کرفس استفاده کنید

خیلی ها در خورشت کرفس از جعفری و نعنا و یا سبزی قرمه استفاده می کنن این کار به لعاب دار شدن غذا کمک می کنه. اگر جزو کسانی هستید که دوست ندارید این کار رو انجام بدید از برگ های کرفس استفاده کنید. اونها رو خرد کرده و همراه گوشت و ساقه کرفس تفت بدید.

karafs-3

آب رو به اندازه بریزید

برای خورشت کرفس از آب ولرم و یا جوش استفاده کنید و اون رو به اندازه کافی بریزید. اگر از ابتدا آب زیادی در خورشت بریزید، در نهایت خورشت رقیقی خواهید داشت و اگر کم آب بریزید مجبور میشید در اواخر پخت آب اضافه کنید که این کار مزه خورشت کرفس شما رو تحت تاثیر قرار میده. بهترین میزان آب برای خورشت کرفس معمولا به اندازه ای هست که کرفس و گوشت داخل آب قرار بگیرن و آب زیادی روی مواد رو نگیره.

karafs-2

گوشت و چربی گوسفندی استفاده کنید

استفاده از گوشت گوسفندی که کمی چربی هم داشته باشه هم خورشت کرفس شما رو لذیذتر میکنه و هم باعث میشه در نهایت غذا لعاب خوبی داشته باشه. پس بهتره به جای گوشت گوساله از گوشت گوسفندی استفاده کنید.

karafs-8

زمان کافی برای پخت در نظر بگیرید

خورشت کرفس از اون دسته خورشت هاست که نمیشه عجله ای درست کرد و باید زمان کافی براش در نظر گرفت تا به خوبی بپزه و جا بیفته و لعاب دار بشه. حداقل سه ساعت زمان برای پخت خورشت کرفس در نظر بگیرید تا هم کرفس و گوشت خوب پخته بشن و هم خورشت لعاب دار و خوشمزه بشه.

karafs-6

یک قاشق سرخالی آرد استفاده کنید

اگر به لعاب خورشت کرفس خیلی حساس هستید و دلتون می خواد لعاب زیادی داشته باشه علاوه بر نکاتی که گفته شد، می تونید از یک قاشق سرخالی آرد گندم استفاده کنید. آرد رو همراه گوشت و پیاز کمی تفت بدید و سپس آب اضافه کنید. این کار لعاب خوبی به خورشت کرفس شما میده ولی حواستون باشه مقدار آرد رو زیاد نریزید که مزه غذا رو تحت تاثیر قرار میده.

karafs-1

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها