|

طرز تهیه دسر ساده با توت فرنگی / میز غذا رو با رنگ صورتی جذابش دیدنی کن

طرز تهیه یکی از ساده ترین دسرهایی که میشه با توت فرنگی درست کرد رو توی این مطلب یاد میگیری که امیدواریم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اواسط بهار، میوه محبوب و خوش عطر توت فرنگی به مغازه های میوه فروشی میاد و بازارش حسابی داغ میشه. توت فرنگی یه میوه خوشمزه و جذابه که باهاش خیلی خوردنی های خوشمزه میشه درست کرد. از اسموتی گرفته تا بستنی، دسر و کیک و مربا...

دسرهای متنوعی میشه با توت فرنگی درست کرد. ژله توت فرنگی، ژله شکلاتی با توت فرنگی و... طرز تهیه یکی از ساده ترین دسرهایی که میشه با توت فرنگی درست کرد رو توی این مطلب بهتون آموزش میدیم که امیدواریم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید.

deser-tutfarangi5

مواد لازم برای تهیه دسر ساده با توت فرنگی

توت فرنگی نیم کیلو

شیر ۲ لیوان

خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری

شکر یک لیوان

ژله توت فرنگی یک بسته

آب جوش یک لیوان

پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری

آب سرد یک چهارم لیوان

deser-tutfarangi3

طرز تهیه دسر ساده با توت فرنگی

مرحله اول

خامه رو از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشه. پودر ژلاتین رو هم داخل آب سرد بریزید و کنار بذارید.

مرحله دوم

توت فرنگی ها رو به خوبی بشویید، سپس ساقه و برگ اونها رو جدا کنید و با استفاده از غذاساز یا گوشتکوب برقی کاملا پوره کنید.

deser-tutfarangi1

مرحله سوم

شیر و شکر رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید. هم بزنید تا شکر کاملا حل بشه. سپس پوره توت فرنگی رو اضافه کرده و مخلوط کنید سپس از روی حرارت بردارید. (در این مرحله نیازی به جوش اومدن مواد نیست و در حد حل شدن شکر کافیه.)

مرحله چهارم

پودر ژله توت فرنگی رو با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و روی بخار آب کتری قرار بدید تا کاملا حل بشه. مخلوط آب و پودر ژلاتین رو هم به همین شکل کاملا حل کنید.

deser-tutfarangi6

مرحله پنجم

خامه رو که به دمای محیط رسیده و شل شده، با مخلوط شیر، شکر و توت فرنگی مخلوط کنید. حالا ژله توت فرنگی و مخلوط ژلاتین رو هم داخل قابلمه بریزید و با همزن دستی یا برقی کاملا مخلوط و یکدست کنید.

مرحله ششم

یک قالب مناسب انتخاب کنید و مایه ژله ساده توت فرنگی رو داخلش بریزید. قالب رو برای حدود 3 تا 4 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا کاملا ببنده.

مرحله هفتم

بعد از این مدت، قالب رو از یخچال خارج کرده و دسر توت فرنگی رو داخل ظرف سرو برگردونید. این دسر رو می تونید داخل ظرف های شفاف و به صورت تک نفره هم آماده کنید. 

دسر ساده توت فرنگی ما حاضره و می تونید با رنده شکلات تخته ای و توت فرنگی تازه تزئین کنید و نوش جان.

deser-tutfarangi4

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها