|

طرز تهیه کیک ساده با ماست / یه دستور فوق العاده؛ بافت اسفنجی و نرم با پف زیاد

وجود ماست توی دستور کیک باعث میشه تا بافت لطیف و نرمی پیدا کنه واسه همین در این مطلب، طرز تهیه کیک ساده با ماست رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کیک های خونگی با طعم و مزه های خیلی متنوع و دستورهای عالی که باعث میشه تا کیک مون بافت لطیف و پف زیاد داشته باشه، ما رو از کیک های بازار بی نیاز میکنه. یه تیکه کیک هویج و گردوی خونگی رو تصور کن با یه استکان چای تازه دم یا یه برش کیک اسفنجی شکلاتی که همراه با یه فنجون قهوه، روزت رو می سازه! کیک لیمو، کیک یزدی و کیک دو تخم مرغی از کیک های خونگی عالی هستن که خیلی طرفدار دارن.

وجود ماست توی دستور کیک باعث میشه تا بافت لطیف و نرمی پیدا کنه واسه همین در این مطلب، طرز تهیه کیک ساده خونگی با ماست رو بهتون آموزش میدیم. یه کیک خوشمزه و عالی که پف زیاد میکنه و طعم خوبی داره. تا پایان همراه ما باشید.

cake-ba-mast4

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با ماست

آرد ۲ و نیم لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

شکر سفید یک لیوان

ماست یک لیوان

بیکینگ‌ پودر یک قاشق غذاخوری

وانیل یک قاشق مرباخوری

روغن مایع یک فنجان

cake-ba-mast2

طرز تهیه کیک ساده با ماست

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

شکر، وانیل و تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف گود می ریزیم و با دور تند همزن برقی، مخلوط می کنیم. حدود 5 تا 7 دقیقه می زنیم تا این مخلوط، بافت کشدار و کرم رنگ پیدا کنه.

cake-ba-mast3

مرحله سوم

روغن مایع و ماست رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه کیک ساده با ماست کاملا یکدست بشه.

مرحله چهارم

مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو که الک کردیم رو کم کم به مایه کیک اضافه می کنیم و به آرومی و در یک جهت هم می زنیم. در این مرحله باید از دور کند همزن برقی یا لیسک استفاده کنیم.

cake-ba-mast5

مرحله پنجم

وقتی مایه کیک ساده با ماست کاملا یکدست شد، داخل یک قالب مناسب که از قبل چرب کردیم، می ریزیم و داخل فر گرم شده، قرار می دیم. حدود 40 دقیقه لازمه تا کیک خونگی خوشمزه ما بپزه.

مرحله ششم

بعد از 40 دقیقه، با کمک یک خلال دندون پخته بودن کیک رو تست می کنیم. اگه مایه کیک به خلال دندون نچسبه کیک آماده ست. از فر خارج می کنیم و بعد از اینکه کمی خنک شد از قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمون قرار می دیم. می تونیم با کمی پودر قند و پودر پسته هم کیک ساده با ماست رو تزئین کنیم. نوش جان.

cake-ba-mast1

اگه به آشپزی و کیک و شیرینی پزی علاقمند هستی، حتما صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها