|

طرز تهیه کیک هویج و گردو خوشمزه با پف زیاد / یه عصرونه جذاب توی عصر بهاری بساز

یکی از کیک های محبوب خونگی، کیک هویجه که همراه با گردو محشر میشه! توی این مطلب طرز تهیه یه کیک هویج و گردو بی نظیر رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چی بیشتر از یه تیکه کیک خونگی با یه استکان چای تازه دم یا یه فنجون قهوه خوش عطر توی یه بعدازظهر بهاری میچسبه؟ اونایی که اهل درست کردن کیک و شیرینی هستن میدونن این کار چه لذتی داره مخصوصا وقتی با عزیزان شون دور هم جمع شدن و در حالی که با هم گپ می زنن، کیک خونگی و چای میخورن... کیک های متنوعی هست که میشه به راحتی توی خونه پخت؛ کیک اسفنجی که خیلی لطیفه و حسابی پف میکنه. کیک لیمو که عطر و طعم دلپذیری داره. کیک شکلاتی که بچه ها عاشقش هستن و کیک یزدی که تو رو تا خاطرات خوب کودکی میبره. یکی دیگه از کیک های محبوب خونگی، کیک هویجه که همراه با گردو محشر میشه! توی این مطلب می خوام طرز تهیه یه کیک هویج و گردو بی نظیر رو بهت آموزش بدم. تا پایان همراهم باش...

cake-haviiij3

مواد لازم برای تهیه کیک هویج و گردو

آرد سفید قنادی یک و نیم لیوان

تخم مرغ ۴ عدد

شکر یک لیوان

شیر نصف فنجان

روغن یک فنجان

هویج رنده شده یک و نیم فنجان

گردوی خرد شده یک فنجان

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

وانیل نوک قاشق مرباخوری

دارچین یک و نیم قاشق چایخوری

cake-haviiij7

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مرحله اول

از نیم ساعت قبل مواد رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسن. این کار باعث میشه تا کیک شما به خوبی پف کنه. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

برای شروع، ابتدا تخم مرغ‌ ها رو همراه با شکر و وانیل داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا تخم مرغ کرم رنگ و کشدار بشه.

cake-haviiij2

مرحله سوم

حالا شیر رو اضافه کنید و سی ثانیه هم بزنید. سپس روغن رو اضافه کنید و سی ثانیه دیگه هم بزنید و بعد همزن برقی رو خاموش کنید و کنار بذارید.

مرحله چهارم

آرد، بکینگ پودر و پودر دارچین رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. سپس کم کم و طی سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا داخل مایه کیک مخلوط و یکدست بشه.

cake-haviiij4

مرحله پنجم

در مرحله آخر هویج رنده شده رو همراه با گردوی خرد شده به مایه کیک اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با لیسک هم بزنید.

مرحله ششم

کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونید و مایه کیک رو داخل اون بریزید. قالب رو داخل فر به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار بدید تا بپزه و پف کنه.

cake-haviiij1

مرحله هفتم

بعد از اینکه کیک پخت، قالب رو از فر خارج کنید و اجازه بدید کاملا خنک بشه. سپس کیک رو با الک کردن کمی پودر قند تزئین کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی، شیرینی پزی و پختن کیک علاقمند هستید، حتما به صفحه آشپزی و شیرینی پزی سایت شایانیوز سری بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی