|

طرز تهیه کیک دو تخم مرغی / کیک خونگی ساده و خوشمزه با پف زیاد

یکی از کیک های خونگی که به راحتی و با مواد اولیه در دسترس آماده میشه، کیک دو تخم مرغی هست که توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کیک پزی و شیرینی پزی توی خونه کار خیلی جذابیه که مورد علاقه خانم ها و آقایون زیادی قرار داره. کیک های خیلی متنوعی هم میشه به راحتی توی خونه درست کرد. دستورهای زیادی از کیک های خونگی وجود داره که بدون همزن برقی و یا بدون فر آماده میشن و این یعنی اینکه هر کسی با هر امکاناتی میتونه کیک خونگی درست کنه.

کیک هایی مثل کیک هویج و گردو، کیک سیب و دارچین و کیک یزدی از محبوب ترین کیک های خونگی به شمار میرن. یکی دیگه از کیک های خونگی که به راحتی و با مواد اولیه در دسترس آماده میشه، کیک دو تخم مرغی هست که توی این مطلب بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-saade5

مواد لازم برای تهیه کیک دو تخم مرغی

آرد گندم 2 و نیم لیوان

تخم مرغ درشت ۲ عدد

شکر یک لیوان

روغن مایع یک سوم لیوان

آب (آب میوه یا شیر) یک لیوان

وانیل نصف قاشق چایخوری

بیکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

cake-saade7

طرز تهیه کیک دو تخم مرغی

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. (حدود 20 دقیقه برای گرم شدن فر کافیه.)

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بشکنید. شکر و وانیل رو اضافه کرده و با همزن برقی یا دستی اونقدر بزنید تا بافت کشدار و کرم رنگ پیدا کنه.

cake-saade4

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه کیک دو تخم مرغی کاملا یکدست بشه. سپس آب (آب میوه یا شیر) و گلاب رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. (اضافه کردن آب به جای شیر داخل مایه کیک باعث میشه تا کیک بهتر پف کنه.)

مرحله چهارم

آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو بار الک می کنیم. سپس در چند مرحله به مایه کیک اضافه کرده و به آرومی با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم می زنیم.

cake-saade2

مرحله پنجم

قالب مناسبی رو انتخاب کرده و با روغن مایع چرب می کنیم. مایه کیک رو داخل قالب می ریزیم و در طبقه وسط فر قرار میدیم. حدود 40 دقیقه کافیه تا کیک دو تخم مرغی آماده بشه. برای تست پخته شدن کیک کافیه یه خلال دندون داخل کیک فرو کنید و اگر مایه کیک بهش نچسبید، کیک ما حاضره.

مرحله ششم

بهتره اجازه بدیم کیک حدود 10 دقیقه داخل فر بمونه سپس خارج کنیم تا پفش نخوابه. وقتی کیک رو از فر خارج کردیم و خنک شد از قالب خارج می کنیم و با کمی پودر قند تزئینش می کنیم. نوش جان.

cake-saade6

اگه به آشپزی و کیک پزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها