|

فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه؟ / اگه این نکاتُ ندونسته فرشتو این رنگی خریدی ذاتا مد پسندی

در این مقاله در خصوص جواب این سوال که فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه باهاتون صحبت کرده و یه سری موارد رو برای این منظور بررسی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که دکور خونمون رو به زیبایی هر چه تمام تر تزیین کنیم چرا که در این صوت روحیه ی خودمون هم بهتر خواهد شد چون دکوراسیون خوب باعث میشه که شما خونه رو برای خودتون یه مکان امن و سرشار از آرامش به حساب بیارید و خستگی های روزمره ی خودتون رو در این فضا در کنید و از دنج بودن اون لذت ببرید در حالی که دکوراسیون بد برعکس این موضوع عمل میکنه و شما رو از خونه فراری میده که خب مطمئنا هیچ کسی این موضوع رو دوست نداره مثلا در خصوص فرش در صورتی که ست کردن فرش با دکوراسیون رو بلد نباشید و اون رو به درستی در چیدمان خونه قرار ندید در انتها از دیزاین راضی نخواهید بود و حتی ناخودآگاه این که خوب نشده رو هم حس میکنید.

چون بالاخره دکوراسیون طوری هست که یه جورایی با روان شما بازی میکنه مثلا در صورتی که رنگ قرمز در یه فضایی زیاد استفاده شده باشه ناخودآگاه استرس میگیرید و حس میکنید که فضا متشنج هست به عنوان مثال باید بدونید که فرش قرمز با چه پرده ای ست میشه تا با استفاده از آیتم های دیگه تعادل رو در فضا به وجود بیارید و قرمز بودن فرش بهتون حس بی قراری رو منتقل نکنه. حالا ما این سری از مقالات خودمون رو به کلی به فرش اختصاص دادیم تا بتونیم در نهایت این آیتم بزرگ و تو چشم رو در بین وسایل خونه در بهترین جای ممکن بچینیم و دکوراسیون رو باهاش جلا بدیم به همین دلیل حالا در این مطلب میخواهیم راجبه این که فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه باهاتون صحبت کنیم که برای رسیدن به جواب این سوال باید نکات مختلفی رو بررسی کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه

تاثیر اندازه ی آشپزخانه در رنگ فرش اون

یکی از مهمترین عواملی که در انتخاب رنگ فرش آشپزخانه بسیار مهم هست توجه کردن به فضای آشپزخانه و ابعاد و اندازه ی اونه مثلا شما برای آشپزخانه های کوچک و تاریک باید به سراغ رنگ های روشن برید تا از این طریق اون رو بزرگتر جلوه بدید که در این بین بژ و یا خاکستری میتونن برای این منظور خوب باشن و حتی رنگ هایی مثل آبی و یا سبز هم میتونن از گزینه های مناسب برای آشپزخانه های کوچک و با متراژ کم باشن چرا که احساس آرامش رو منتقل میکنن.

برای آشپزخانه هایی که اندازه ی متوسط و یا بزرگ هم دارن میتونید از رنگ های خنثی و گرم مثل بژ، قهوه ای، سفید و خاکستری استفاده کنید و همچنین سبز تیره و آبی نفتی هم گزینه های مناسبی اند و فضا رو دلنشین و دنج به نظر میارن.

البته که در این بین اندازه ی آشپزخانه تنها یکی از پارامترهایی هست که روی تصمیم گیری شما برای رنگ تاثیر گذار خواهد بود چرا که مسائل دیگه ای مثل رنگ کابینت ها و رنگ دیوار و... برای رسیدن به جواب این سوال که چه رنگ فرشی برای آشپزخانه خوبه موثر خواهند بود.

فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه

تاثیر رنگ کابینت ها روی رنگ فرش آشپزخانه

رنگ و جنس کابینت ها یه جورایی تعیین کننده ی سبک و حال آشپزخانه هست و به همین دلیل شما برای این که یه آشپزخانه ی شیک و پیک داشته باشید باید عناصر دیگه رو هم با کابینت ها مچ کنید که فرش یکی از اون هاست که برای ست کردن اون ها با هم میتونید از روش های زیر اقدام کنید:

رفتن به سراغ رنگ مشابه: یکی از راه های موثر و البته ساده برای ست کردن فرش و کابینت ها استفاده کردن از رنگ های مشابه یا هماهنگ در این دو آیتم هست به این صورت که شما میتونید به سراغ یه فرشی برید که رنگش با رنگ کابینت هاتون یکی باشه.

به کارگیری رنگ کم رنگ تر: در صورتی که کابینت های شما رنگی هستن و شاد بهترین کار برای ست کردن فرش با اون ها رفتن به سراغ یه رنگ کم رنگ تر از رنگ کابینت ها هست تا اینجوری یه فضای منسجم ایجاد کنید که اغراق در اون جایی نداره.

به کارگیری رنگ های متضاد: در صورتی که مایل هستید دکوراسیون آشپزخانه جالب و جذاب به نظر بیاد توصیه ی ما به شما این که برای رنگ فرش به سراغ رنگ های متضاد برید مثلا در صورتی که کابینت هاتون دارای رنگ سفید هستن میتونید از یه فرش با رنگ متضاد و تیره مثل قرمز و مشکی استفاده کنید.

فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه

تاثیر میزان رفت آمد در انتخاب رنگ فرش برای آشپزخانه

اگر آشپزخانه ی شما پر رفت و آمد هست بهتره که برای رنگ فرش مناسب اون از بین رنگ های تیره و صد البته بافت های برجسته انتخاب داشته باشید تا در صورت کثیفی هم لکه زیادی روی اون ها نمایان نشه همچنین دقت کنید که فرشتون در زمینه ی شستشو قابلیت زیادی داشته باشه. در این بین رنگ های مناسب برای این منظور میتونن قهوه ا ی تیره، سبز کمرنگ، خاکستری، آبی نفتی و نوک مدادی باشن.

فرش آشپزخانه چه رنگی خوبه

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها