|

سوپ شیر غذایی مقوی و عالی برای افطار ماه رمضان / طرز تهیه ساده به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه سوپ شیر که غذای مقوی و مناسبی برای وعده افطار میتونه باشه رو بهتون آموزش می دیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تغذیه همیشه اهمیت زیادی داره؛ اینکه چه ماده غذایی رو به چه اندازه بخوریم تا نیازهای بدن مون برطرف و سلامتی مون حفظ بشه خیلی مهمه. یه زمان هایی هم تغذیه اهمیت بیشتری پیدا میکنه. مثلا در ماه رمضان باید غذاهایی که در وعده سحری و افطار می خوریم ویژگی هایی خاصی داشته باشن تا نیاز بدن رو در طول روز تامین کنن. خوردن غذاهای گرم و رقیق در وعده افطاری توصیه میشه و معمولا غذاهایی مثل حلیم، سوپ، آش، شله زرد و فرنی در وعده افطاری پخته میشن و طرفداران زیادی هم دارن. توی این مقاله می خوایم طرز تهیه سوپ شیر که غذای مقوی و مناسبی برای وعده افطار میتونه باشه رو بهتون آموزش بدیم. تا پایان همراه ما باشین...

supshir3

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر

شیر نیم لیتر

خامه یک بسته

قارچ ۲۵۰ گرم

سینه مرغ 250 گرم

جو پرک ۱۰۰ گرم

هویج متوسط یک عدد

پیاز متوسط یک عدد

آبلیمو دو قاشق غذاخوری

جعفری خرده شده 3 قاشق غذاخوری

جوز هندی به اندازه دلخواه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون سوپ شیر درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

supshir5

دستور پخت سوپ شیر

مرحله اول

سینه مرغ رو همراه پیاز خرد شده، نمک، فلفل و زردچوبه و 3 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد و بپزه.

مرحله دوم

بعد از حدود چهل دقیقه که مرغ پخت، حرارت رو خاموش و مرغ رو از قابلمه خارج کنید. بعد از مدتی که خنک شد مرغ رو به وسیله یک چنگال ریش ریش کنید.

مرحله سوم

جو پرک رو داخل آب مرغ بریزید و روی حرارت بذارید تا بپزه. بعد از حدود 10 دقیقه که جو پرک پخت، با گوشتکوب برقی مواد داخل قابلمه رو پوره و له کنید.

supshir1

مرحله چهارم

هویج رو پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید تا پخته بشه. قارچ رو ورقه ورقه کنید و داخل یک ماهیتابه با کمی کره یا روغن و نمک تفت بدید.

مرحله پنجم

قارچ تفت داده شده و مرغ ریش شده رو به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. سپس حرارت رو خاموش کنید.

supshir2

مرحله ششم

خامه و شیر رو با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست بشه. وقتی مواد داخل قابلمه از حرارت افتاد، مخلوط شیر و خامه رو اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشه. بعد دوباره روی حرارت ملایم بذارید تا کاملا جا بیفته.

مرحله هفتم

نمک و فلفل سوپ رو تست و اندازه کنید. جوز هندی به اندازه دلخواهتون رنده کنید. آبلیمو و جعفری خرد شده رو اضافه کنید و بعد از 5 دقیقه قابلمه رو از روی حرارت بردارید. سوپ رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با جعفری خرد شده و فلفل سیاه و روغن زیتون تزئین کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی