|

گاز استیل رو خیلی وقته تمیز نکردی؟ / ترفندهای کاربردی برای تمیز کردن و برق انداختن

اجاق گاز در معرض چرب شدن و جرم گرفتن قرار داره و باید زود به زود تمیز بشه. توی این مقاله ترفندهای تمیز کردن گاز استیل رو مرور می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه به خاطر پخت و پزی که داخل اون انجام میشه به تمیز کردن منظم نیاز داره. مثلا یخچال رو باید زود به زود تمیز و مرتب کرد. لباسشویی باید هر چند وقت یه بار تمیز و جرم گیری کرد و هود هم به خاطر قرار داشتن در معرض بخارهای چرب، باید منظم تمیز بشه. یکی دیگه از وسایل پر کاربرد آشپزخونه که واقعا باید زود به زود تمیز بشه وگرنه چهره آشپزخونه رو زشت و بد نشون میده، اجاق گازه. این وسیله هم به خاطر کاربردش، در معرض چرب شدن و جرم گرفتن قرار داره و باید زود به زود تمیز بشه. توی این مقاله ترفندهای تمیز کردن گاز استیل رو با هم مرور می کنیم. تا پایان همراه ما باشید...

gaz-estil7

راهنمای نگهداری از گاز رو بخونید

دفترچه راهنمای نگهداری از اجاق گاز رو اگر دور ننداخته باشید، منبع خوبی برای انجام راهکارهای تمیز کردن گازتون هست. برخی تولید کننده ها در این دفترچه مواد شوینده خاصی رو برای تمیز کردن گاز استیل شما پیشنهاد دادن که بهتون کمک میکنه تا به بهترین شکل اجاق گاز استیل خودتون رو تمیز کنید.

gaz-estil1

ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی

اگر از اون دسته از خانوم های خانه دار هستید که گاز رو زود به زود تمیز میکنید، کار خیلی راحت تری دارید. اجزای جدا شونده مثل میله های چدنی و سرشعله ها رو از روی گاز بردارید. یک فنجان آب گرم رو با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با کف به دست اومده و اسکاچ نرم، سطح گاز استیل رو به راحتی تمیز کنید. سپس با یک دستمال تمیز، سطح گاز رو خشک کنید.

میله ها و سر شعله ها رو هم با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشورید و بعد از خشک کردن همه قسمت ها، اونها رو سر جاشون قرار بدید.

gaz-estil4

خمیر جوش شیرین برای لکه های سرسخت

اگر مدتی گذشته و اجاق گاز استیل شما لکه ها و جرم های سرسختی داره که با مایع ظرفشویی تمیز نمیشه، باید از جوش شیرین کمک بگیرید.

مقداری جوش شیرین رو با آب گرم مخلوط کرده و خمیر رقیقی درست کنید. خمیر رو روی لکه ها و اثر چربی قرار بدید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

میله ها و سر شعله ها رو هم می تونید با این خمیر حسابی تمیز کنید. در نهایت همه قسمت ها رو با یک دستمال تمیز، خشک کنید.

gaz-estil2

با یک جلادهنده گاز استیل رو برق بندازید

اگه دوست دارید ظاهر گاز استیل شما پس از تمیز و خشک شدن، براق و درخشنده بشه از جلادهنده استفاده کنید. میتونید جلادهنده‌ های مخصوص گازهای استیل، روغن لیمو و یا اسپری‌ های سیلیکونی تهیه کنید.

پارچه‌ٔ بدون پُرزی برداشته و اون رو به مایع جلادهنده آغشته کنید و روی سطح گاز بکشید. از پارچه بدون ‌پُرز دیگه ای هم برای خشک کردن جلادهنده استفاده کنید.

gaz-estil6

این رو هم باید بگیم که بعضی از لکه ‌برهای مخصوص گاز دومنظوره هستن و هم خاصیت تمیزکنندگی و هم جلادهندگی دارن. می تونید به ‌‌جای لکه ‌برهای معمولی از این محصولات استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی