|

بهترین روش های تمیز کردن انواع گاز / با لکه ها دست به یقه نشو اینجوری راحت برقش بنداز

اگر شما هم قصد تمیز کردن اجاق گاز خونتون رو دارید اما نمیدونید با چه روش هایی این کار رو انجام بدید، پس حتما به این مطلب سر بزنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک همه ما خانوم ها با تمیز کردن اجاق گاز همیشه و همیشه مشکل داشتیم و وقتی یادمون میاد که باید بریم سراغ تمیز کردن این قسمت از آشپزخونه، حسابی ناراحتیم و یه جورایی انگاری داریم میریم که با گاز جان دست به یقه بشیم. البته که گاز هم تصقیری نداره و در روز بارها من و شما روش غذا درست می کنیم و از پریدن روغن گرفته تا ریختن مواد غذایی و سر رفتن شیر و هزار ماده غذایی دیگه روش ریخته میشه و به طبع باید هم دم به دقیقه کثیف بشه!

گایه حتی این مواد غذایی میچسبن و با یکم درنگ حسابی خشک میشن و همچون سیریش دیگه ول کنه قضیه نیستن! اما نگران نباشید چرا که شما خوب جایی اومدین و قداره اینجا انواع و اقسام روش های تمیز کردن اجاق گاز رو یاد بگیریم، اما نه فقط برای یک جنس گاز، بلکه همه جوره گازی رو میگیم و شما رو بلده کار می کنیم. فقط کافیه بگی اجاق گازت از چه جنسیه؟

روش تمیز کردن انواع گاز

تمیز کردن گاز استیل با این روش خفن

واسه اینکه اجاق گاز استیل شما حسابی برق بیوفته و همچون روز اولش تمیز بشه باید این مراحل رو طی کنید:

اول یانکه خانوم خانوما شما باید کامل مواد غذایی ریخته شده روی گاز رو برداشته اون رو عاری از این جور کثیفی ها کنید. بعد یه پیمانه جوش شیرین رو تو یه کاسه ریخته و با چند قاشق چای خوری اون رو مخلوط کنید تا یه خمیر نرم بهتون تحویل بده. بعد از اینکه سطح گاز رو با آب گرم نمناک کردین حالا باید تموم قسمت های گاز رو از سطح تا شیشه و داخل فر به خمیر سفید آغشته می کنید و یه ده دقیقه بعد هم سرکه رو با اسپری بر روی سطوح میزنید.

تو این مرحله باید بسته به وخامت لکه ها بین 1 تا 8 ساعت صبر کنید. بعد از گذشت مدت زمان کافی، حالا با اسکاچ و مایع ظرفشویی لکه ها رو پاک کنید. در نهایت نیز با دستمال تمیز و نمدار، تموم سطوح گاز رو برق بیندازید.

روش تمیز کردن انواع گاز

این ترکیب خونگی رو بساز و گاز لعابی رو حسابی تمیز کن

اگر اجاق گاز لعابی دارید احتمالا میدونید که این جنس از گاز ها چقدر دوست دارند لکه ها رو جذب و در خود موندگار کنند. به همین دلیل بهتره که همیشه یه دستمال کنار دستتون باشه تا به محض اینکه گاز کثیف شد اون رو پاک کنید تا به دردسر های سابیدن نرسید.

تاما اگر به هر دلیل لکه ها کار خودشون رو کردند، حالا تنها کافیه تا از این ترکیب استفاده کرده و شروع به تمیز کردن کنید:

اولین ترکیب؛ ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی رو با یه فنجون آب داغ مخلوط کنید.

دومین ترکیب؛ نصف پیمونه جوش شیرین و ۲ تا قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی رو با یکم آب داغ مخلوط کنید تا حدی که یه جورایی خمیری شکل بشه.

حالا میتونی هر کدوم از این ترکیبات که واستون راحت تره رو آماده کنید و بعد از اینکه اون رو بر روی سطح گاز پخش کردین، با یه پلاستیک روش رو بپوشاند. یکی دو ساعت بعد میتونید با یه مسواک غیر قابل استفاده به حساب لکه‌ های عزیز برسید و در نهایت نیز با یه دستمال سطح گاز لعابی رو برق بیندازد.

روش تمیز کردن انواع گاز

عالی ترین روش برای تمیز کردن گاز شیشه ای صفحه ای

اکثر اجاق گاز های صفحه ای از جنس شیشه هستند که خب برای پاک کدرن رسوب چربی و لکه های غذا از روشون میتونید از روش زیر استفاده نمایید: 

اول شعله پخش کن رو از روی گاز برداشته و تمام سطح گاز رو با جوش شیرین بپوشانید. بعد باید دو قاشق غذاخور مایع ظرفشویی رو تو یه طرف بزرگ آب داغ حل کنید. چند تا حوله یا دستمال نخی رو داخل ظرف قرار بدید تا کاملا خیس بشن. حوله یا دستمال رو از ظرف خارج کرده و حسابی بچلونید تا آب اضافیش گرفته بشه. حالا بادی سطح گاز شیشه ای رو با حوله بپوشانید.

بعد از گشت نیم ساعت حالا با همون حوله لکه ها رو پاک کنید. اگر لکه ها خیلی سمج بودن میتونید از کاردک استفاده کنید و سادتون نره که به هیچ وجه از سیم ظرفشویی یا چاقو کمک نگیرید که خط و خش میندازن.

در نهایت نیز با یه دستمال تمیز همه لکه ها رو پاک کرده و گاز رو تمیز تحویل بگیرید.

روش تمیز کردن انواع گاز

و اما نحوه تمیز کردن چدن شعله گاز

اول باید چربی ها و سوختگی های روی چدن رو با استفاده از یک مسواک و یا اسکاج جدا کنید. حالا باید چدن ها رو به مدت چند ساعت داخل ترکیب (سرکه + مایع ظرفشویی + آب گرم) قرار بدید. 

در ؟اخر نیز همه میله ها رو آبکشی کرده و اجازه بدین تا خشک بشن. میتونید از محلول سرکه و آب و یا سرکه و آب و نمک نیز برای تمیز کردن چدن ها استفاده نمایید.

روش تمیز کردن انواع گاز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها