|

چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن هود/ خیلی ساده به جنگ چربی و باکتری برو

توی این مقاله چند ترفند ساده و کاربردی و چند نکته مهم برای تمیز کردن هود یاد میگیری تا بهتر از همیشه هود آشپزخونه رو تمیز کنی و برق بندازی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن خونه یه کار همیشگیه که هیچوقت تموم نمیشه و خانومای خونه دار باید حواسشون به همه جا و همه چیز باشه. خیلی جاها توی منزل هست که باید تمیز بشه؛ تمیز کردن حمام، تمیز کردن توالت فرنگی، تمیز کردن دیوارها و... تنها تعداد انگشت شماری از کارهای مربوط به تمیزکاری داخل خونه هست. هود به خاطر کاربری که داره خیلی زود به زود کثیف و چرب میشه و شاید تمیز کردنش به نظر کار سختی بیاد ولی اگه راهکارهاش رو بلد باشی چندان سخت نیست. توی این مقاله میخوام چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن هود بهت بگم تا بهتر از همیشه هود آشپزخونه رو تمیز کنی. تا پایان همراه من باش...

vent-hood4

تمیز کردن فیلترها

برای پاک کردن هود اول باید اون رو از برق بکشید و سپس هود رو باز کنید و فیلتر‌های اون رو بیرون بیارید. اگر هود شما فیلتر یکبار مصرف داره بعد از پاک کردن هود، باید فیلترهای جدید نصب کنید و در صورتی که فیلترهای قابل شست‌ و شو داره، فیلترها رو داخل محلول آب داغ و پودر ماشین لباسشویی قرار بدید تا حدود 15 دقیقه بمونه. حالا بهتره با یک مسواک یا برس آثار چربی که خیس خوردن و نرم شدن رو پاک کنید. سپس اون رو آبکشی کنید و اجازه بدید تا خشک بشه تا پس از تمیز کردن هود، اون رو در جای خودش نصب کنید.

vent-hood2

جوش شیرین؛ تمیزکننده عالی

استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن هود انتخاب خوبیه. میتونید محلولی از آب داغ، جوش شیرین و مایع ظرفشویی درست کنید و فیلترها رو داخلش قرار بدید. حدود 15 دقیقه زمان بدید تا لکه های چربی نرم بشن و بعد با مسواک یا یک برس نرم فیلترها رو کاملا تمیز کنید.

vent-hood3

درست کردن یک خمیر از جوش شیرین و آب هم گزینه بعدی پیش روی شماست. این خمیر ساینده رو روی برس یا مسواک قرار بدید و روی فیلترها بکشید تا کاملا تمیز بشن و سپس آبکشی و خشک کنید.

استفاده از اسپری‌ گاز پاک کن

اگر جوش شیرین در دسترس تون نبود، استفاده از اسپری گاز پاک کن هم گزینه خوبی برای تمیز کردن هود محسوب میشه. به خاطر خاصیت چربی زدایی در این محلول ها، میتونید اون رو روی فیلترها و بدنه هود اسپری کنید و بعد با استفاده از یک دستمال مناسب اونها رو تمیز کنید.

vent-hood7

در زمان استفاده از این محلول های شیمیایی، پیشنهاد میشه که حتما از دستکش آشپزخونه استفاده کنید و حتی المقدور ماسک بزنید تا آسیبی نبینید.

چند نکته مهم و ضروری

-قبل از تمیز کردن هود حتما اون رو از برق بکشید.

-تمام لوازم و بدنه هود باید کاملا خشک بشه بعد اون رو راه اندازی کنید.

vent-hood5

-برای تمیز کردن هود از سیم ظرفشویی و اسکاچ های زبر استفاده نکنید.

-اگه هود آشپزخانه رو به طور مرتب و ماهیانه تمیز کنید، نیازی به استفاده از مواد شیمیایی قوی و اسیدی برای چربی ‌زدایی ندارید.

vent-hood1

توی این مقاله با نکاتی در مورد تمیز کردن هود و روشهای این کار آشنا شدید. باید بدونید که این وسیله مهم آشپزخونه نیاز به تمیز شدن زود به زود داره تا محلی برای تجمع باکتری و میکروب نشه. اینجا هم میتونی مطلبی در مورد تمیز کردن دیوار پشت گاز بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی