|

تمیز کردن گاز و میله های چدنی با آسون ترین روش ها/ بشمار سه گاز رو برق بنداز

توی این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تمیز کردن گاز و میله های چدنی اون رو یاد میگیری تا از این به بعد راحت تر این کار رو انجام بدی.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تمیز کردن خونه و مخصوصا آشپزخونه یه کار دائمی واسه خانومای خونه داره. تمیز کردن یخچال، لباسشویی، هود و... اگر به صورت اصولی و مرتب انجام بشه کار شما رو خیلی راحت تر میکنه. اجاق گاز یکی دیگه از وسایل آشپزخونه ست که نیاز به تمیز کردن منظم و زود به زود داره. توی این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تمیز کردن گاز و میله های چدنی اون رو بهتون آموزش میدیم تا از این به بعد سریع تر و بهتر این کار رو انجام بدین. تا پایان همراه ما باشید...

stove-being-cleaned7

گاز رو زود به زود تمیز کنید

تمیز کردن زود به زود اجاق گاز باعث میشه تا لکه های چربی و باقیمونده های غذا روی این وسیله خونه، سفت و موندگار نشه و کار شما برای تمیز کردن اون خیلی راحت تر باشه. مامان بزرگا و مامان ها عادت خیلی خوبی در این زمینه دارن و همیشه بعد از هر وعده آشپزی، گاز رو تمیز میکنن!

معجزه ای به نام سرکه رو جدی بگیرید

سرکه ماده ای شگفت انگیز در خونه هست. علاوه بر مصارف خوراکی این مایع، در تمیز کردن انواع سطوح و وسایل هم میشه از سرکه استفاده کرد.

اگر جزو اون دسته از افراد هستید که اجاق گازشون رو زود به زود تمیز میکنن، کارتون خیلی راحت تره. مقداری سرکه سفید رو روی سطح گاز اسپری کرده و بعد از چند دقیقه با یه دستمال تمیز و نمدار سطح گاز رو تمیز کنید.

stove-being-cleaned3

جوش شیرین؛ پاک کننده محبوب

اگر تمایل دارین تا کمتر از مواد شیمیایی در تمیزکاری های خونه استفاده کنید، جوش شیرین یکی از کمک کننده های مهم در این زمینه است. اجاق گاز رو هم میشه با جوش شیرین تمیز کرد و برق انداخت به این صورت که ابتدا خرده های مواد غذایی رو با یه دستمال از سطح گاز جمع کنید و سپس از جوش شیرین در ترکیب با آب خمیری نسبتا رقیق درست کنید و سطح گاز رو به اون آغشته کنید.

stove-being-cleaned1

بسته به سفتی و نرمی لکه های روی گاز، از نیم ساعت تا یک ساعت اجازه بدید تا این خمیر روی گاز بمونه و بعد با یه دستمال تمیز و نمدار خمیر رو از روی سطح گاز تمیز کنید.

به جنگ جرم و چربی سرشعله ها و چدن ها برید

میله های چدنی گاز بعد از مدتی استفاده، به محلی برای تجمع جرم و چربی تبدیل میشن و باید تمیز بشن. برای این منظور محلول غلیظی از جوش شیرین و آب درست کنید و این قطعات رو به مدت یک ساعت داخل محلول قرار بدید. پس از گذشت این مدت زمان با کمک یک برس، چربی ها رو که حالا نرم شدن رو تمیز کنید و سپس میله ها رو آبکشی و خشک کنید.

stove-being-cleaned6

چند راهکار ساده برای جلوگیری از کثیف شدن گاز

یه قدم اساسی برای اینکه کار خودتون رو در خونه کمتر کنید اینه که کارهای انجام بدید تا وسایل خونه دیرتر کثیف بشن. در این قسمت به چند راهکار ساده اشاره می کنیم تا گاز شما دیرتر کثیف بشه.

-برای سرخ کردن مواد غذایی مثل سیب زمینی، بادمجان، ماهی و... در روغن داغ، بهتره در ظرف رو بذارید تا قطره‌ های روغن روی سطح گاز پخش نشه.

stove-being-cleaned4

-موقع آشپزی حواستون باشه تا آب برنج یا ماکارونی موقع جوشیدن سر نره و گاز رو کثیف نکنه.

-در هنگام آشپزی، همیشه یک بشقاب کنار گاز بذارید تا قاشق یا کفگیر رو بعد از استفاده، داخلش بذارید تا ذرات غذا روی گاز نریزه.

در این مقاله چند راهکار ساده برای تمیز کردن گاز، سرشعله ها و میله های چدنی ارائه شد که امیدواریم به دردتون بخوره. اینجا هم میتونی یه مطلب در مورد تمیز کردن پشت گاز ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها